Internet Sweden |
2008-09-07 16:19 |
Citat:
Originally posted by Viktor@Sep 7 2008, 12:00
Visst är det så att Google läser - som ett mellanrum. Men Google kan även läsa ut ett ihopskrivet ord som två enskilda ord.
För exempel sök på det här och titta på första träffen.
Ta det som ser snyggast ut är min rekommendation. Registrera dock båda domänerna och peka den ena mot den andra.
|
@viktor - Exemplet du tar upp är inte relevant - eftersom det endast handlar om hur siteägaren optimerat sidan och handlar om titel och taggar och inte om domänens uppbyggnad.
Citat:
<title>WoW Macros · World of Warcraft macro & guides database</title>
<meta name="description" content="Macros for every World of Warcraft class including druids, hunters, mages, paladins, priests, rogues, shaman, warlocks, and warriors. If you can't find the macro you need, let us know and we will add it." />
<meta name="keywords" content="wow macros, wow macro, world of warcraft macros, world of warcraft macro, druid macros, hunter macros, mage macros, paladin macros, priest macros, rogue macros, shaman macros, warlock macros, and warrior macros, druid macro, hunter macro, mage macro, paladin macro, priest macro, rogue macro, shaman macro, warlock macro, and warrior macro" />
|
Hade siteägaren istället valt att "branda" sidan som wowmacros - så hade det synts i serpen.
@aquastorm - Eftersom frågan lyder ur SEO-synpunkt (och inte estetik) skulle jag vilja påstå att Ord-ord2.com högst sannolikt är att föredra - av orsaken att det är mer identiskt med en naturlig sökfras på ämnet "Ord+ord2" (med naturligt mellanrum)
Sen kan jag både hålla med om att det inte finns någon anledning till att inte även registrera "Ordord2.com" och länka den rätt, men eftersom frågan rörde SEO..
JAg vill också understryka det Maccke säger om längd på domäner OCH även i vissa fall domäner där två ord får en annan betydelse om de är ihopskrivna (vet inte om ni kommer ihåg auktionen av "therapist.nu" förra året - det var ju en del (inklusive jag själv som först läste "the+rapist") så sammanslagningar av ord bör man tänka igenom..
Korta domäner MED bindestreck syns ofta mer i SERPen (sticker ut och därmed blir mer klickvänliga) än utan - detta har jag inga egna belägg för, men än att jag läst det på flera forum.
Edit: stavfel
|