Imponerande siffror WebboT!
Jag trivs på WN men jag kan hålla med om att det finns många glada amatörer som uppenbarligen inte driver något bolag kommersiellt. Själv så passar jag själv kanske också in i denna kategori, även om mitt bolag under en längre tid arbetat med utvecklingen av en kommersiell onlinetjänst. Denna kommer vi att arbeta med på heltid. (Förhoppningsvis är tjänsten helt färdig för lansering om någon månad, återkommer när en beta finns upp för feedback
Det som jag själv saknar på WN är väl egentligen möjligheten att få kontakt med personer som vi i vårt lilla bolag på sikt skulle kunna inleda någon form av affärsrelation med. Möjligheten att knyta affärskontakter, samarbetspartners samt mentorer hade varit ovärdeligt. Har t.ex. varit tvungen att köpa in en rad olika externa onlineprodukter för att kunna lansera vår framtida tjänst, har bl.a. sysselsatt en rad olika programmerare samt designers. Är övertygad om att det på WN finns en rad duktiga leverantörer som vi skulle kunnat använda oss av för dessa samt haft en framtida affärsrelation med. Tyvärr så är dessa generellt sett svåra att hitta
Självfallet så skulle vi kunnat lägga ut en publik tråd där vi efterfrågade tjänsterna som vi behövde men ibland så kan det vara lite känsligt.
Jag tycker definitivt att även "glada amatörer" bör ha sin plats på WN men det vore roligt om det gick att finna en lösning där personer som driver onlineverksamheter kommersiellt skulle få en chans att mötas.