FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo, det roliga är ju att folk fortfarande kommer till denna sidan och lägger upp trådar som "hur gör man en hemsida?" Då undrar jag, hur fan lyckades dom hitta hit? För om dom lyckats googla sig till denna sidan så tror jag nog dom kan googla på "göra en hemsida" ändå lägger folk upp trådar om det. borde bli webbläsar-standard att ha en google genväg på högerklick eller något snart för folk blir bara latare och latare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ebay?... ja om det vore så :P
Nä men för att ytterligare förtydliga det jag menade... En kille på 10 år är oftast inte så intresserad av att leka med sin lillasyster på 5-6 år... och det handlar inte om att någon är bättre än någon annan... Det handlar helt enkelt om en "Nivå/intresse-skillnad" det är inte svårare än så ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt min mening så har man lyckats om man kan leva på det man gör. Får man tillräckligt med pengar in för att kunna ha ett kontor och få en skaplig lön varje månad så har man kommit långt.
Tror att det är fler än 3% av alla här som kommit dit, att man har en årsomsättning på 2 miljoner behöver inte betyda att man är bättre än den som omsätter 500 000 kr, det är vinsten som räknas. Butiker omstätter alltid mer än tjänster, men där måste man ju köpa in varor som man ska sälja, därmed minsde vinst än tjänster. PS. Clonix, du bryter mot reglerna här, då du inte visar någon av dina sidor i din pres. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
top 200 (internationell) på alexa ranking är det ialla fall minst en medlem här på forumet som har uppnåt under några månader med sitt projekt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men jag förstår inte varför dom som är så duktiga då skulle skrämmas iväg av dessa 97%...
Det ligger ju nära till hands att tro när man aldrig ser några konkreta exempel att det är mycket snack och lite verkstad, och speciellt när det är mycket "jag har tjänat så många miljoner", ska man ändå sticka ut hakan och skryta kan man väl lika gärna backa upp det med lite fakta då. Om inte annat kan det ju vara intressant både för oss 97%, men även kanske för övriga Sverige, att veta vad måttet är när man läser "Framgångsrik IT Entreprenör" i den vanliga pressen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Davve....
"§4 Profiler, signaturer och avatarer - Profilen skall innehålla minst en (1) kommersiell hemsida." Den regeln är från 2003.......Uppdaterad 2005..... det är 2008 nu ![]() Med tanke på att WN numera består av 97% "Glada amatörer" (Inte bara jag som tycker det tydligen) Så får vi helt enkelt börja skjuta av det beståndet och när det är klart så lovar jag att skriva in samtliga adresser till mina ~ 30 sidor/projekt. :P No hard feelings men det finns snart 8500 medlemmar på WN. Vågar sätta en slant på att MINST hälften av profilerna saknar "en kommersiell sida" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Det var mest ironi, som du säkert förstod
![]() ![]() Vill man inte visa vad man jobbar med så ska man inte behöva det heller |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe
![]() Började undra där en sekund men för säkerhets skull så helgarderade jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Regeln med en kommersiell webbsida är det inget fel på i grunden. Men att ha en regel som inte behöver efterlevas är direkt dumt. Det skapar bara osäkerhet bland medlemmarna och ger intrycket av att man kan ignorera samtliga regler. Hur ska en nykomlig förstå att han inte får göra egenreklam, när han ser att 75 % av forumets medlemmar ändå struntar i övriga regler?
Och jag som hade lovat mig själv att jag skulle sluta skriva en den här typen av trådar... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns medlemar med namn som ofta förekommer i samband med The pirate bay (även bland frågor här). Så det är väl isf min gissning.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|