FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara för att Firefox 3 har kommit nu så gör det inte att en bugg som har funnits i 1,5 år kan glömmas bara så där. Jag tror knappast att det hade uppskattats om Microsoft hade slutat uppdatera Windows XP så fort Vista släpptes.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Version 1(.5) av FF är så vitt jag vet inte supportad längre, antalet användare är dessutom nära 0. Din lilla M$ liknelse håller inte rikrigt heller. M$ sitter ju inte och patchar varken Windows 3.1 eller DOS...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kanske den inte är, men Firefox 2.0 är fortfarande väldigt välanvänt, och det lider av samma bugg.
Nej, de patchar inte Windows 3.1 eller DOS, men det har de meddelat långt i förväg. Microsoft berättar väldigt tidigt hur länge en produkt kommer att "leva" och uppdaterar dessa under tiden, samt ger support på dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, jag missade visst att buggen gällde även för 2.0
![]() Att version 3 har varit under utveckling har dock inte varit en hemlighet - dessutom så är det betydligt enklare att uppgradera en webbläsare än hela Windows. Anledningen till att buggen inte har fixats för 2.0 kan jag bara spekulera i. Det skule till exmpell kunna vara ett (större) arkitekturproblem och där med omöjligt att fixa utan att skriva om stora delar av applikationen, därmed fördröjningen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|