FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En kan undra hur många krogar som faktiskt betalar. Kanske värt att betala för sändningen istället för att betala en jurist? Beroende på hur dyrt det blir för er att sända dvs.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag vet att busschaufförerna på Dalatrafik inte fick lyssna på radio, eftersom Dalatrafik då blev skyldiga att redovisa detta till STIM. Har du någon gång hyrt eller köpt en film, och läst texten i början, där det står att du faktiskt bara har rätt att använda filmen för personligt bruk. Så fort det gäller "offentligt" så gäller helt andra regler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Stefan!
Jag tycker du blandar ihop päron och äpplen... Radio, musik och STIM är något helt annat än fotboll och TV. STIM, Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå, hanterar tonsättarnas upphovsrättsliga krav och ersättningar, bla vid radioframförande av musik. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/STIM_%28uppho...organisation%29 STIM har således inget att göra med en fotbollsmatch på TV! När du hyr eller köper en film accepterar du ett "licensvillkor" (jmfr programvara) som rättighetsinnehavaren har formulerat (på konvolut, i förtext etc). Detta anser jag inte heller har något med att göra med att det skulle existera något formellt lagförbud mot offentlig TV-visning i Sverige. Någon som kan bringa klarhet - gärna med relevanta källor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Citat:
Rättigheterna gäller visning i Sverige, exakt hur det är formulerat får du fråga UEFA/Sportfive om. Jag tvivlar på att de svarar på den frågan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Det verkar som om du använder strutstaktik. Tro mig, det fungerar inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kommer sakna Staffan, Glenn och Chris
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Apropå UrL och händelser som t ex fotbolls-EM; någon som vet vad som gäller med webbsidor som sänder såna här händelser? Tänker t ex på Bambuser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Konstigt att det fungerar så annorlunda med tv/radio. Det är ju inte direkt så att tidningarna betalar för att få rättigheter eller till och med ensamrätt att rapportera från ett sportevenemang.
OS 2008 - Endast i Aftonbladet! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|