FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Såg precis här på forumet att surftowns annons är felstavad. Hur fan lyckas dom?
"Gratis webbhotell i 3 månadar" http://www.webmasternetwork.se/f7t28262.html (annonsen finns här om den inte byts ut med nåt script). Helt värdelöst ämne att starta tråd kring, men jag är nyfiken på vad det är för puckon som misslyckas med att göra annonser av detta slag, och hur man som annonsköpare inte kvalitetskontrollerar innan man börjar använda annonsen ifråga. Apple hade ju en liknande grej för några år sedan också.... Jag suckar. ![]() Förvisso skulle det kunna vara ett intressant knep för att folk ska reagera och komma ihåg annonsen. Även det att folk visar upp annonsen och sprider den vidare som jag gör nu - men man framstår ju som ett ärkenöt så det känns ju inte sådär jätteskönt att visa upp en sådan sida mot sina potentiella kunder. edit: såhär ser den ut: ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Surfotown är väl danskt, kan ju förklara varför man brister lite i svenk rättstavning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är inte lätt för svenskar att göra rätt heller. Många har till exempel problem med de/dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dig = dej Är = e Används ofta här på forumet också. På tal om det... på gymmet där jag tränar så har dem en projektor med projektor duk framför dem som cyklar osv.. Bakom den projektor duken står det nått (Kommer inte ihåg vad nu) som dem stavar dig med "ej" alltså "dej" står det. Stör mig nog varje gång på det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
spelar väl ingen större roll att det är felstavat, det är värre att formuläret på andra sidan länken inte fungerar:
Application Error An error was encountered and tech support was notified. Please try again or if the error persists contact our Support Department. Sorry for the inconvenience. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
De blev ju åtminstone uppmärksammade genom felstavningen - reklam?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dig = dej Är = e Används ofta här på forumet också. På tal om det... på gymmet där jag tränar så har de en projektor med projektorduk framför dem som cyklar osv.. Bakom den projektorduken står det något (kommer inte ihåg vad nu) som de stavar dig med "ej" alltså "dej" står det. Stör mig nog varje gång på det. --------------------------- Förövrigt så är det helt ok att skriva dej istället för dig och dom istället för de eller dem. Det är talspråkligt och kanske inte helt optimalt, men det är många gånger bättre än att skriva fel. Det är en majoritet som inte kan skilja på de och dem, så du är inte ensam. Ett litet "trick" är att byta ut de och dem mot vi och oss i en mening. Där du kan säga vi så ska det alltid vara de och där du kan säga oss ska det alltid vara dem. Edit: Ibland så stöter man på meningar där det varken fungerar att säga vi eller oss. Då ska det alltid vara de. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
fyi.. Det är (var) typiskt Göteborgskt att stava ordet Mig som Mej / Dig som Dej.. Ungefär som norrlännigar skriver int för inte.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|