Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad kan man få för en trafikerad blogg?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-27, 20:48 #1
xarphs avatar
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Flitig postare
xarphs avatar

Hej!

Jag driver en blogg som på kort tid har fått hyffsat med besökare, och jag undrar hur mycket man kan få för en blogg som snittar på ca 1500 unika besökare/dag.

0 kr i inkomster

Förstår att det är väldigt svårt att sätta ett pris bara sådär, men vad snackar vi ungefär för prisklass?

Sidan är ca 2 månader gammal.

Tack.
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 21:14 #2
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
dahh.. vill veta vilken sida du snackar om:P blir så nyfiken.. men om vi säger så här.. skulle du lägga in en banner där.. och kanske 30% klickar på den varje gång de är inne så blir det en hel del pengar i slutändan.. bättre du försöker se hur långt du kan komma med reklam.

Du kan nog kamma hem några tusenlappar i månaden. sen när du har inkomst, köper någon korkad rik snubbe den.. och sumpar den.. men då har du i alla fall fått vinst
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 22:27 #3
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Flitig postare

Om - och jag säger om - det är kvalitet i besökarna och om du har en sida som är maximalt upplagd för att generera annonsklick (utan att bryta mot Googles eller annan annonsörs regler) borde du kunna få hem någonstans kring $1.000 till $1.500 per månad i annonsintäkt. Se till att annonserna är mer intressanta än innehållet, typ.

På många forum har jag sett att man ofta erbjuder sådana sajter till utropspris om 8 x eller 10 x den _bevisade_ och _återkommande_ månadsintäkten, vilket borde ge ett mellan tummen och pekfingervärde på mellan 50.000 och 100.000 kronor i ditt fall.

Om, och jag säger om. Det kan bli fler klick, det kan bli färre. Google kan straffa dig med pagerank 0. Investerare kan ogilla ditt upplägg, din domän eller ditt innehåll och - boom - så är inte din webbplats värd mer än några hundralappar. Eller tvärt om.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 09:41 #4
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Dessutom har det mycket att göra med vilket ämne bloggen handlar om.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 14:14 #5
xarphs avatar
Flitig postare

Flitig postare
xarphs avatar

Tack för era snabba svar.

Just nu har jag ingen reklam på sidan då jag tycker att det både ser fult ut och stör besökarna...

Kan dock tänka mig lite reklam men absolut inte AdSense då det ser sämst ut och det har inte gett så mycket när jag har testat det.

Funderar på att ta in lite annonsörer, vad kan man erbjuda för priser tycker ni?

claesm

Det där blir ju till att utveckla sidan i helt fel inriktning tycker jag. "Annonserna mer intressanta än innehållet"

Besökarna försvinner när det är massa reklam överallt.
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 15:08 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Har folk blivit tokiga? 30 % klickar på annonser, 1500 dollar i månaden i intäkter och försäljningspris på 100k.

Att få 1500 unika till en blogg är någonting som man fixar på två veckor om man bara anmäler den till lite bloggportaler och skickar ut lite rss-feeds. Skriver du om sex eller kändisar så kan du tredubbla den siffran.

Normalt klickar inte ens 1 % av besökarna på annonser. Normalt kanske varje klick ger 1 kr. Det blir 15 kr dagligen. Det är mycket blygsamma intäkter, med tanke på att en blogg behöver uppdateras och underhållas för att inte förlora sina besökare.

Sen finns det så klart gurus som är duktiga på sånt här och som når betydligt högre klickfrekvens och klickpris. De riktigt duktiga når upp i ganska extrema siffror och kammar då hem ganska bra med pengar. Men bara därför att kanske 0,5 % av alla bloggare är duktiga på MFA, så betyder inte det att alla bloggar är värda pengar.

Jag vill absolut inte förringa din blogg xarph. 1500 besökare är helt ok. Vad du kan få för din blogg om du säljer den beror på många faktorer. Varifrån kommer besökarna, vad skriver du om i bloggen, vad är det för kvalité på besökarna mm, mm.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 16:08 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Precis. Lätt att gissa om ev intäkter innan man kommer upp till bevis. Kör Adsense på den så får du ett snabbt kvitto på vad den drar in. Och det blir troligen en bra bit under 1500 $/månaden. Var glad om det blir 1500 kronor. Det är verkligen inte fy skam.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 16:11 #8
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
man undrar ju lite vad det är för blogg
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 19:23 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by xarph@Feb 28 2008, 15:14
Det där blir ju till att utveckla sidan i helt fel inriktning tycker jag. "Annonserna mer intressanta än innehållet"

Besökarna försvinner när det är massa reklam överallt.
Absolut, jag håller med.

Men om du vill tjäna pengar så är en väg att gå att göra annonserna mer intressanta än innehållet. Det är bittert, det är trist, det är fel väg att gå, det "förstör" Internet och gör sökresultat ointressanta.

Men pengar blir det. Som konstaterats tidigare är bland annat windowsanvändare panikslagna för att stänga fönster och gör ibland vad som helst bara för att klicka sig vidare, inklusive klicka på annonser.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 19:54 #10
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar

Reg.datum: Dec 2007
xarph, skulle du kunna avslöja domännamnet? Blir intresserad
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017