FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
nu bytte jag till den koden du skrev, tack för den. Men det fungerar ändå inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du möjligtvis glömt ladda upp den ändrade filen, för css filen på lagerhuset.eu/x ser exakt lika dan ut som tidigare!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
okej,, nu ska det vara som du skrev.. funkar det? När jag testar på en annan dator med lite högre upplösning, verkar de två kolumnerna (#text och #hgrkol) hamna ovanför eller nedanför varandra, det förstår jag inte heller ett jota av? Men jag ska kolla igenom css:en igen och klura. Om någon har tråkigt kan ni ju kolla också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Lösningen är åter igen overflow: hidden;
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
jag har ändrat lite i css filen nu och tagit bort main och vmain som jag tidigare hade. Kom fram till att de var nog onödiga att ha. Men jag vill ju att #text och #hgrkol ska placeras jämte varandra, och det gör dem i IE men inte i Opera eller Firefox. varför inte?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Elementen ligger ju redan sida vid sida, de är dock inte centrerade. (Testat i FF)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag orkade inte krabba mer med centreringen, det blev bara rätt antingen i IE eller FF, aldrig i båda
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Förresten, jag provade sidan i IE 6.0 och då scrollades inte bakgrunden med resten av sidan??? what? Provade även att sätta background-attachment: scroll; men det fungerade inte då heller. skumt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gjorde en liten exempel bild på hur du kan strukturera din kod så att du *inte* ska behöva fråga om allt.
http :// files .ettention .se/ lagerhuset/ exempel.svg Utnyttja .content klassen, sätt en fast eller elastisk brädd på den och margin: 0 auto; så kommer den även att centreras. Glöm inte heller att nollställa alla element det första du gör i css filen. Kod:
* { margin: 0; padding: 0; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
okej, tack så mycket för all hjälp du gett mig då lundan! En vacker dag kanske det blir något av min kod
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|