![]() |
Hej,
sitter med hemsidan till lagerhuset i växjö. Skulle behöva tips vad som ska göras för att få sidan att se mer "proffsig" ut. Tycker själv någonting känns fel. För tjock kant högst upp kanske, där texten står, fel färg? ser väldigt photoshop ut kan jag tycka,, nåväl, jag behöver iallafall konkret hjälp med vad som kan göras bättre, och hur. lite seg just nu... /P |
Uhm.. Den skulle behöva lite mer skicklig design jobb på den. För att få ett seriösare intryck.
1. När man väl börjar klicka runt kan man inte komma tillbaka till första sidan. Vilket jag hade önskat. 2. Inne på flicken hyresgäster är bakgrunds bilden på repeat - borde kanske vara på [no repeat]. 3. På flicken kontakt är det inget fot :/ och personligen tycker jag att du borde vänster ställa texten där också. Om du vill bygger jag sidan med design och CSS på ett par dagar. |
tjena,,
du har tyvär tittat på den gamla hemsidan, lagerhuset.eu. glömde visst nämna det, den nya designen ligger uppe på följande länk: http://www.lagerhuset.eu/x |
OK hehe
Innehållet som jag antar du är redan medveten om behöver jobbas på. Fot är viktigt tycker jag. Surfa runt för inspiration. När jag expanderar min 22" så glider innehållet till vänster och högerspalten till höger så pass mycket på det blir ett stort gap mellan dem 2 elementen. Forska lite i det. Den tjocka vit kanten där upp tycker jag är din sak som designar om du tycker det e snyggt eller inte. Jag hade nog kortat ner den eller tagit bort den. Fortsätt lek, det är mycket som behövs å göra. Men jag e lite design skadad också :s |
Citat:
Tog en bild så du lättare ser hur det ser ut på en 22" http://img229.imageshack.us/img229/9...5454545ws8.jpg |
Tack för era svar! Ska ta till mig och fortsätta jobba med den.
|
Förresten, kom gärna med tips hur jag löser det med de två kolumnerna så att det inte ser illa ut för er med hög upplösning. Just nu kör jag bara en div där jag har bakat inte de båda kolumnerna, denna div har 15% margin left och right. Därför blir det som det blir, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det så att det ser bra ut för alla?
P |
Sök på CSS attributet max-width
|
Headern är alldeless för stor och ger ett nästan plastigt intryck, den tar nästan all fokus på hela sidan. Sidan är dessutom för bred (i min smak) och det ställer som sagt till problem på stora/högupplösta skärmar. En brädd på ca 800px brukar vara lagom, speciellt om sidan är ganska innehållsfattig. Du kan även överväga lite lättare färger, det känns mest spetigt och skrikigt just nu.
|
tack för kritiken, bra synpunkter mr lundis. Ska fortsätta med css problemet innan jag går på designen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson