FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har en hemsida som jag drog igång förra månaden.
När jag söker på min hemsida i form av URL så hittar den inte sajten utan bara länkvännerna. Vad kan detta bero på? Det är första gången detta händer mig därmed min dåliga erfarenhet just i detta. Tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.google.com/addurl/
klick, klick, vänta... eller länka till din sida... Nyckelordet: vänta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Normalt brukar de går fort att få en sida indexerad. Men i värsta fall så kan det ta upp till tre månader om man har dåligt med inlänkar. Upp till tre månader är alltså helt normalt, men därefter så kan man börja fundera på om allting står rätt till.
Om din sida aldrig blir indexerad så beror det nästan alltid på att du har för lite innehåll på sidan, eller att den sorterats bort helt pga duplicate content. Det kan t ex hända om du har en nyhetssida som enbart publicerar andra tidningars nyheter mm. Har du köpt domänen i andra hand så kan den så klart även vara bannad. Men vänta i två månader till innan du börjar fundera över sådana förklaringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
No no, det har aldrig tagit mer än vecka för mig och alla sider jag har haft genom tiderna. Jag har gått igenom kod också och allt står rätt till. Inehåll finns och 38 backlinks. Jag har skickat iväg ett mail till google får se vad som svarar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
addurl ska påverka negativt enligt vissa; den är i vilket fall helt onödig. Jag har sidor som rankar rätt bra och jag har inte anmält en enda sida senaste åren.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Men det är ju googels egna tjänst :| |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Jag har inte använd den funktionen på år och dar och fått sidor indexerade utan inlänkar! Google använder information från sin toolbar vilka sajter man surfar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag använder ingen toolbar heller, men jag brukar skaffa vettiga inlänkar. Om inte annat så från min lilla företagssida - den räcker ganska långt av någon anledning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kan gå snabbare om du använder dig av Googles verktyg för webbansvariga
|
||