FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Det enda vettiga är att skaffa inlänkar. Om det inte är något allvarligt fel på siten så räcker det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Är det en gammal domän?
Kan vara som så att google kastat ut den helt och hållet sedan tidigare. Verkar för övrigt vara en rätt random grej idag. Jag upplever att jag får sidor indexerade inom 48h och undersidor inom några timmar. Samtidigt sitter vännerna och klagar på att det tar flera veckor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
Nej domänen är skapligt nyregistrerad, registrera den för cirka 7 veckor sedan. Men jag har som sagt aldrig haft problem innan med mina andra sidor. Detta är absolut första gången, jag har gått igenom kod idag igen på sidan för att kolla om det är något som eventuellt blockerar men jag finner inget och koden är ganska simpel och kort. Får väl invänta googles svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
När du tidigare har fått domäner indexerade fort så är det vad jag kallar för "normalt". Nu när du inte har fått din domän indexerad på över en månad så är det vad jag kallar för "i värsta fall". Om tusentals människor före dig har fått vänta upp till tre månader på att få en domän indexerad, varför skulle det då inte kunna hända dig? Jag vet inte exakt hur Googles algoritmer fungerar i sådana här fall. Men en gissning är väl att Google varit på snabbvisit och konstaterat att sidan inte var värd att indexera. Kanske var Google redan där och kollade innan du ens hade hunnit få upp någon text. Google kommer att komma på besök snart igen och då blir sidan förmodligen indexerad. Angående Googles funktion för att anmäla webbsidor så fungerar den faktiskt och det är inget "trick" för att lura spammare. Vad man däremot inte ska göra är att anmäla sidor som ligger parkerade, eller som saknar innehåll. Då kommer Google nämligen spindla sidan och konstatera att där inte fanns något av värde. Därefter kan det ta lång tid (upp till tre månader) innan Google behagar crawla sidan igen. Anmäler man en webbsida för tidigt så kan det alltså innebära att man får vänta längre på indexering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Vill gärna läsa isådant fall. ![]() Nja jag hade en bild där det stog att min "minsidapunktse" kommer inom kort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Gå in på webmasterworld och sök lite på deras forum så hittar du källor till de flesta problem..
Tror knappast man sparar sådana små saker bland sina favoriter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Sökte på min url nu på google, hittade sajten på femte plats :|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Jag är ny för idag och skulle vilja fråga Er mogna webdesiners om lite hjälp... Hur kan jag optimera vår websida hos diverse sökmotorer? Jag har tyvärr inte haft råd att anlita en web byrå och således gjort sidan själv med MYCKET begränsade kunskaper och även om vi fått massor av beröm för design etc så listas (rankas) den inte ens bland de 50-100 första på google, altavista, yahoo osv... Jag vet inte men skulle jättegärna vilja veta vad backlinks du nämner ovan betyder osv.. Vad kan jag lägga in i "taggarna" etc och hur vet man om det är för många fel på sidorna, har sett något som jag tror hette validator men kan inte utläsa detta då jag inte kan "the tugg" i branchen ![]() Mycket tacksam för svar, Mvh Christopher Johnson-Knight http://www.studio1music.se ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|