FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag va kanske lite väl hår i mina åsikter, men om du tar en titt på/åtgärdar det jag nämnde så är du nog på god väg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån som kan tänka sig vad felet är på min sidfot här? margin-bottom:0px; Vad missar jag? (sidfoten sitter i mitten av skärmen)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
margin-bottom sätter elementets marginal och positionerar det inte. Om du vill positionera din footer kan du ta en titt på footerStickAlt.
http://www.themaninblue.com/experiment/footerStickAlt/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
den där foten verkar bara fungera ordentligt i IE. Är innehållet på sidan större än sidan så blir det fel i firefox och opera...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Sätt overflow: hidden; på #bigbox så funkar det även i FF.
Edit: Glömde att säga att sätta overflow: hidden; på #bigbox kan ställa till problem i IE, så du kan behöva "återställa" overflow attributen genom att sätta den till auto i IE. Jag har inte IE tillgängligt på min burk så jag har inte kunnat testa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
okej, hittade lite andra uppslag, bla max design hade en smidig lösning på footer och header som jag gillade: http://www.maxdesign.com.au/presenta...quid/index.htm
Balndade lite av varje så fungerar det. ![]() Säg till nu om det inte funkar i någon upplösning, webläsare osv. Om det ser konstigt ut eller så också så klart.. surt att jag inte har större skärm själv :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ser ingen skillnad, problemet med footern i FF kvarstår. I exemplet som du länkar till hamnar fotern mitt på sidan om innehållet är "kort", men du kanske vill ha det så? Annars bör lösningen i min tidigare post fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Men du har ju fortfarande inte ändrat någonting! Byt ut css koden för #bigbox mot detta:
Kod:
#bigbox { min-height:100%; position:relative; overflow: hidden; } * html #bigbox { height:100%; overflow: auto; } |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|