Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bredbandsbolagets support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-15, 14:10 #1
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärnas avatar

Jag har aldrig behövt ringa till BBB's support ( då det är min internetleverantör ) vad gäller frågor ang det tekniska, jag har alltid kunnat fixa det själv.
Jag köpte en laptop häromdagen och beställde samtidigt ett modem ifrån BBB för att kunna surfa trådlöst här hemma med laptopen.
Jag fick det att fungera men när jag en gång rebota datorn så kunde den inte ansluta.
Jag höll på i cirka två timmar och till slut så gav jag upp ( internet på min stationära fungerade under den tiden ).
Supporten ber mig gå in där och sen där och sen där och sen där och sen där och sen där och klicka där och bocka av där och kryssa i där.
Till slut så tröttnade jag ( då vi hade pratat i snart en halvtimme ) så jag pröva med att inaktivera det trådlösa nätverkskortet i laptopen och aktivera den igen och pang så funkade det.

From igår natt har mitt internet varit väldigt segt, det har tagit cirka 2 min bara för att wn ska laddas klart och jag sitter på en 100/10 uppkoppling.
Jag ringer till supporten killen som jag pratade med bad mig starta om modemet.
Jag gjorde då det men fortfarande samma fel, sedan startade han om mitt internet via deras datorer och då skulle det fungera sa han.
Nepp inte det heller fungerade, vi va inne i cmd och trixade och inte det heller fungerade.

Då sa han bestämt, det är fel på ditt nätverkskort eller på nätverkskabeln köp nya, koppla in dem och går det inte får du höra av dig igen.
Då sa jag att jag har sådant hemma och nytt är det och undrade om han kunde vänta i två minuter i luren, ja det gick bra.

In med ett nytt nätverkskort i stationära datorn och bytte nätverkskabel.
Fortfarande samma fel.
Han bad mig kolla på bredbandskollen.se hur anslutningen ser ut och det såg dåligt ut för att vara 100/10 då sa han att det är ditt nätverkskort som är fel på.
Men jag förklarade för han klart, tydligt och vänligt att det var precis därför han fick vänta två minuter för han bad mig sätta in ett nytt och det var precis det jag gjorde.

Men fortfarande hävdar han att om nätverkskort ligger en längre tid ( som min har gjort dock oöppnad sedan i mitten av 06 ) så kan det bli fel på dem när man kopplar in dem.

Öhh okej, jag tackade bara för hans tid och lade på luren.
Jag kom inte underfund med vad problemet kunde vara så jag chansade på att formatera om hårddisken då det eventuellt kan vara någon trojan eller liknande som hindrar anslutningen till internet, man vet ju aldrig vad för skit man får.

Och nu sitter jag med en nyformaterad hårdisk och nyinstallerat windows och internet fungerar bättre än någonsin.

Har du bra eller dåliga erfarenheter av BBB's support?
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 14:16 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Så nätverkskortet skulle bli sämre om det ligger ett par månader i sin kartong? Hmm....
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 14:17 #3
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Ja han hävdar det....
Är det ens möjligt? okej möjlitgvis om någon har spillt cola eller något över den och det har läckt igenom kartongen.

Edit: glömde t i möjligtvis <_<
Oläst 2008-01-15, 14:20 #4
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar

Reg.datum: Sep 2006
Njaa inget speciellt för många kanske men igår så fick jag vänta 20 minuter i kö till jag tröttna och la på. Men i min värld så kallar jag det dålig service.

Surt pokerstjärna för all trassel du har haft. Verkar att så är det ibland med datorer.
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 14:25 #5
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by Cosma@Jan 15 2008, 15:20
Njaa inget speciellt för många kanske men igår så fick jag vänta 20 minuter i kö till jag tröttna och la på. Men i min värld så kallar jag det dålig service.

Surt pokerstjärna för all trassel du har haft. Verkar att så är det ibland med datorer.
Okej vad tråkigt
Kundservice har jag fått vänta riktigt länge men inte på supporten där har det gått snabbt faktiskt, max 4-5 minuter.
Men jag ger ingen kritik till bredbandsbolagets tekniker eller vad dom nu är, utan det jag undrar över om dom har någon tidigare utbildning inom nätverk osv.
För allt behöver inte bero på anslutningen.
I detta fallet så fungerade ju internet men det var extremt segt.
Oläst 2008-01-15, 14:38 #6
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag har också varit med om otroligt dålig support från Bredbandsbolagets sida, en gång så stängde de ner min internetuppkoppling pågrund av obetalda räkningar som vi aldrig fått.

Vi hade fått räkningar helt normalt i ett års tid, men helt plötsligt ändrar någon på deras ekonomi-avdelning vår fakturerings-adress till en adress vi inte har någon koppling till alls. Enligt dom själva så behövde dom inte skicka ut fakturor och att man ska betala ändå, så jag frågar om jag betalar 20 kronor i månaden för pappersfakturering helt i onödan och om dom fortfarande kan strunta i och skicka ut fakturor och dom svarade ja.

Dom vägrade starta våran internetuppkoppling igen, så vi fick gå till banken och föra över pengar och sedan satt dom på internet igen efter några dagar, det var ändå dom som hade gjort fel trots allt. Vi har varit kunder sedan BoNet tiden (2000?) och aldrig missat en räkning.

Om dom skulle rättat till sitt misstag och sätta igång vårat internet samt be om ursäkt skulle jag inte bry mig alls om det hela, men när dom vägrar det och påstår att det är vårat fel så blev jag riktigt sur.
Baldros är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 15:32 #7
Supermoderator

Supermoderator

Har också varit med om strul. En faktura betalades för sent för att de skickat den till fel adress. På fredagen meddelade de att de skulle stänga av bredbandet på måndagen. Detta trots att betalningen inkommit på torsdagen och det gick tydligen inte att göra något åt.

På tisdagen aktiverades bredbandet igen. Idioti!
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 15:48 #8
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Reg.datum: Mar 2003
Låter som du fick en klockren kille på telefon pokerstjärna. På hans skärm ser han
att inga fel låg hos dem. Han gissade på nätverkskortet (vilken kanske var att ta i)
men felet låg som sagt hos dig.

Personligen har jag varit i kontakt med bredbandsbolaget flera gånger. De har alltid
tålamod och lägger aldrig på luren i örat på mig, även om det är jag som klantat mig.

Jag har även fått mitt nät stängt p.g.a en räkning, var då mitt fel eftersom jag helt
enkelt hade förlagt fakturan någonstans. Var fredageftermiddag och killen i telefon
ville sätta igång nätet när den var betald (måndag?). Jag sa att jag helst inte vill vara utan internet
hela helgen och att jag betalar mina räkningar via i-bank. Han bad mig då vänta och
efter tio minuter kommer han tillbaka efter att ha talat med någon annan och vips
så var internet igång igen.

Support som faller är: csn, alfakassan, försäkringsbolag. Har även haft problem med telenor/vodaphone/europolitan (kund i 12 år kvittar tydligen, haha)
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 15:50 #9
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by Viktor@Jan 15 2008, 16:48
Låter som du fick en klockren kille på telefon pokerstjärna. På hans skärm ser han
att inga fel låg hos dem. Han gissade på nätverkskortet (vilken kanske var att ta i)
men felet låg som sagt hos dig.

Personligen har jag varit i kontakt med bredbandsbolaget flera gånger. De har alltid
tålamod och lägger aldrig på luren i örat på mig, även om det är jag som klantat mig.
Ja klockren är nog rätta ordet :lol:
Japp felet låg hos mig, men lite erfarenheter borde dom ha så att dom kan komma med vettiga tips.
Oläst 2008-01-15, 16:10 #10
Krickos avatar
Kricko Kricko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Kricko Kricko är inte uppkopplad
Medlem
Krickos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Sa han på allvar att "det är bäst före datum" på nätverkskort? :huh: Vad menar han med det?
Kricko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017