Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bredbandsbolagets support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-15, 14:10 #1
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Jag har aldrig behövt ringa till BBB's support ( då det är min internetleverantör ) vad gäller frågor ang det tekniska, jag har alltid kunnat fixa det själv.
Jag köpte en laptop häromdagen och beställde samtidigt ett modem ifrån BBB för att kunna surfa trådlöst här hemma med laptopen.
Jag fick det att fungera men när jag en gång rebota datorn så kunde den inte ansluta.
Jag höll på i cirka två timmar och till slut så gav jag upp ( internet på min stationära fungerade under den tiden ).
Supporten ber mig gå in där och sen där och sen där och sen där och sen där och sen där och klicka där och bocka av där och kryssa i där.
Till slut så tröttnade jag ( då vi hade pratat i snart en halvtimme ) så jag pröva med att inaktivera det trådlösa nätverkskortet i laptopen och aktivera den igen och pang så funkade det.

From igår natt har mitt internet varit väldigt segt, det har tagit cirka 2 min bara för att wn ska laddas klart och jag sitter på en 100/10 uppkoppling.
Jag ringer till supporten killen som jag pratade med bad mig starta om modemet.
Jag gjorde då det men fortfarande samma fel, sedan startade han om mitt internet via deras datorer och då skulle det fungera sa han.
Nepp inte det heller fungerade, vi va inne i cmd och trixade och inte det heller fungerade.

Då sa han bestämt, det är fel på ditt nätverkskort eller på nätverkskabeln köp nya, koppla in dem och går det inte får du höra av dig igen.
Då sa jag att jag har sådant hemma och nytt är det och undrade om han kunde vänta i två minuter i luren, ja det gick bra.

In med ett nytt nätverkskort i stationära datorn och bytte nätverkskabel.
Fortfarande samma fel.
Han bad mig kolla på bredbandskollen.se hur anslutningen ser ut och det såg dåligt ut för att vara 100/10 då sa han att det är ditt nätverkskort som är fel på.
Men jag förklarade för han klart, tydligt och vänligt att det var precis därför han fick vänta två minuter för han bad mig sätta in ett nytt och det var precis det jag gjorde.

Men fortfarande hävdar han att om nätverkskort ligger en längre tid ( som min har gjort dock oöppnad sedan i mitten av 06 ) så kan det bli fel på dem när man kopplar in dem.

Öhh okej, jag tackade bara för hans tid och lade på luren.
Jag kom inte underfund med vad problemet kunde vara så jag chansade på att formatera om hårddisken då det eventuellt kan vara någon trojan eller liknande som hindrar anslutningen till internet, man vet ju aldrig vad för skit man får.

Och nu sitter jag med en nyformaterad hårdisk och nyinstallerat windows och internet fungerar bättre än någonsin.

Har du bra eller dåliga erfarenheter av BBB's support?
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017