Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia är inte kloka

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-04, 20:30 #1
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Jag har alla mina projekt på egna servrar - utom ett som jag tog över strax före sommaren och som ligger hos Loopia. Det har funkat hyffsat bra och jag har tom tänkt att man kanske ska låta vissa projekt ligga där, men nu har det hänt två saker senaste månaden som gör att jag helt tappat förtroendet för dem.

Först hade jag några domäner som skulle överlåtas där jag faxat in överlåtelsehandlingarna, men inte fick svar på mail från [email protected] trots flera mejl under en vecka där jag bla undrade om de kunde bekräfta att de mottagit faxet. Det var domäner som förfallit så jag var ganska angelägen om att få reda på vad som hände.
Tillslut ringde jag support och fick nån kille i luren som bara upprepade med en dåres envishet att jag alltid får svar under dagen på alla mejl, trots att jag påpekade att jag skickat flera mejl som förblivit oesvarade så framhärdade den här personen att de alltid svarar. Det gick inte att få prata med ngn på registry för de svarar bara på mejl. Tillslut fick jag honom att lova att gå och prata med dem och säga att jag ville ha ett svar på mina mejl. När jag tillslut fick svar många timmar senare så var svaret "vi har inte fått något fax". Jag vet att faxet gått fram. Både oseriöst och slarvigt. (det löste sig sen när jag faxade igen, men en av domänerna hann deaktiveras)

Detta hade jag kunnat leva med även om det gav ett väldigt dåligt intryck - det var inte bara en person som skötte sig dåligt utan det var både registry och den person jag pratade med på supporten.

Men så idag:
Jag kommer plötsligt på att jag inte fått något mejl på info adressen till sajten jag har hos Loopia på ett bra tag. Jag brukar få åtminstone några mejl per dag. Det har tidigare varit problem med många timmars fördröjning på deras mail-servrar så jag skickar detta:

Citat:
Det verkar vara något fel på mejl till och från xxx.se
Inget kommer ut eller in? Stopp/fördröjning?
Det här är svaret:
Citat:
Hej Max,

Det verkar som om det konto som du hänvisar till var "inaktivt" och enbart
skickade vidare e-post. Skapa gärna ett e-postalias inifrån din Mail-Admin
och som du finner inifrån din Loopia Kundzon.

Efter att du har loggat in via vår hemsida www.loopia.se så hamnar du på
Snabbguiden. Under Snabbguiden så finns det en rubrik som heter "En genväg
till Mail-Admin". Klicka på den länken.

Du kan sedan skapa ett e-postalias längst ned på den sidan. Döp det nya
kontot till info och ange en adress för vidarebefordring.

Du kommer sedan att kunna ta emot e-post som vanligt på [email protected].

Anledningen till varför vi tog bort kontot som du tidigare använde beror på
att den belastade vårt e-postkluster eftersom den enbart lagrade och
vidarebefordrade e-post. Du bör använda e-postalias istället för ett
e-postkonto om du enbart vill vidarebefordra e-post. Då kommer ingen e-post
att lagras utan enbart skickas vidare till den adress som du använder dig
av.

Jag har nu ändrat så att du får fakturor per e-post ist för post.

Vänligen återkom om du har ytterligare funderingar eller frågor.
Tog bort kontot??!?! Utan att varken fråga eller informera? Och när jag stöter på så är det ungefär, "by the way vi har stängt av ditt konto" Är dom inte kloka? Det är ju för f-n min business som de håller på och sabbar.
Skulle vara intressant att veta hur de definierar sin business, det verkar åtminstone inte handla om tillgänglighet.
Man blir så trött, vilka dårar.



edit:

Citat:
Delivery has failed to these recipients or distribution lists:

[email protected]
s57.loopia.se #554 Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1) ##
Man blir ju tokig!
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 20:48 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Belastade mail-kluster? Kör dom det på 2 x 286r eller vadå.

Tyvärr är det så att större företag som växer brukar bli sämmre på support och drift. Alla fall när det är så pass stora ägare och börsnoterade företag.

Frågan om det är samma sak på utlänska webbhotell som det är på svenska webbhotell som växer.

Finns inte så mycket att göra åt det, tror att webbhotellen kommer förlora sina större kunder i framtiden då dom inte går lita på eller hålla den driftsäkerhet som efterfrågas.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 21:21 #3
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Rätt dåligt av ett företag som Loopia inte har koll på sina inkommande fax, jag har själv fått uppleva att mina fax för ägarbyta av .se domäner inte kommit fram.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 22:37 #4
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Loopia brukar vara bra på att läsa inlägg på WN. Som kund där själv med samtliga domäner hoppas jag att de svarar på detta så man får höra båda sidorna av historien.

Helt klart skrämmande läsning...
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 23:35 #5
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Deras mailservrar kan omöjligt ha gått på knäna av bara ditt mailflöde, det lät som en underlig anledning. Om det nu skulle vara så att det strömmade in så mycket mail att de inte kunde drifta den tjänst de tillhandahåller så borde de ha hört av sig till dig först, innan de gjorde något.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 00:47 #6
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Två saker:
1. Man får det man betalar för
2. Loopia betalar usel lön till sin drift- och supportpersonal

Resultatet av de två tillsammans kan ni säkert räkna ut själva.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 01:30 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Får det man betalar för? Loopia är ju långt ifrån billiga.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 10:03 #8
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jan 5 2008, 02:30
Får det man betalar för? Loopia är ju långt ifrån billiga.
Dags att vakna innan du kommenterar, jag skrev ju "Resultatet av de två tillsammans kan ni säkert räkna ut själva" och det är väl inte så luddigt skrivet eller?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 10:44 #9
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Max@Jan 4 2008, 21:30
Skulle vara intressant att veta hur de definierar sin business, det verkar åtminstone inte handla om tillgänglighet.
Nu har jag faktiskt inte haft något supportärende sedan Active24 kom med i bilden, så kan det ha något med att Active24 har tagit över att göra?

OT: Vad är usel lön i detta sammanhang? Som en undersköterska?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 11:35 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Vet inte vad som hänt med Loopia. Tyckte allting fungerade felfritt och supportärenden besvarades inom ett dygn tills för ett par-tre månader sedan. Sedan dess så har allting dröjt och misstag begåtts av någon anledning. Känns som det bara finns ett webbhotell att tala om i Sverige just nu....
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017