FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Klassiskt att man inte får höja rösten mot något man tycker är skit i Sverige.
"Knyt näven i fickan och håll käften", "deal with it" o.s.v. För gud förbjude att man säger vad man tycker om något. ![]() Javisst, jag borde ha läst på bättre. Självklart lusläser du själv varenda användaravtal på varenda internettjänst du använder? Då vill jag gratulera dig som har så mycket tid till övers. Ja, massor med amerikanska aktörer tillämpar detta. So what? Det är också helt åt helvete enligt min mening, men mer väntat där då de är dubbelmoralens land. Men nu var det inte en amerikansk aktör det handlade om utan en aktör i sekulära Sverige. Och javisst så bra att jag får chansen till "bättring", men regeln är i grunden skit, så det är lite som att säga "skärselden är inte så illa, det finns ju helvetet som är värre". Men i och för sig går utvecklingen i Sverige som helhet mot att kvinnor ska bära burka på stan, så varför bli förvånad när det finns regler mot att visa tuttar på en hemsida. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och beträffande "So What", så var det mer av en vänskaplig hint *i det fall* du skulle ha lagt innehållet i någon amerikansk molnettjänst eller motsvarande, så poängen var att du skulle försäkra dig om att inte deras villkor riskerar att göra det "dubbeljobbigt". För övrigt lägger jag ingen som helst värdering eller åsikt om det aktuella innehållet - det är liksom inte väsentligt, anser jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag anser att det i allra högsta grad är Loopias fel att de har denna fjantiga regel.
Sen när man ventilerar lite kring denna regel så kanske andra som också missat den upptäcker den vilket kan bidra till att de gör ett klokare val när det gäller domänleverantör. Minskade inkomster kanske i längden kan få Loopia att tänka över sitt regelverk, vem vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Om det handlade om någon form av diskriminering hade det varit en helt annan femma.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2016-06-14 klockan 09:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
För dig som endast har en cykel är det förstås skitsamma, men nu är det ju så att en hel del även har bil. Det enda kaféet i stan serverar endast te. Men du är sugen på kaffe så du åker gärna några mil extra till nästa stad för att dricka en kopp. Trots att stans kafé har en kaffebryggare, koppar och allt som behövs för att servera dig. Men varför ska man bry sig?... (Nu är ju som tur är inte Loopia stans enda kafé. Tack Binero för gott kaffe!) När något är dumt, konstigt eller fel så bör man påtala detta och även upplysa andra om det. Varför tycker du att det ska krävas ett lagbrott för att man ska säga sin åsikt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser att du valt ett annat webbhotell, har du analyserat för o nackdelar på de vanligaste hotellen som finns presenterade här på wn?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Använder inte deras webbhotell, registrerar bara domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
du menar att du har binero som registrar inte webbhotell?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, så menar jag.
|