FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Ta bort fokus från priset, fokusera på att ge målgruppen en känsla av att med din tjänst så kommer målgruppen att klara körkortsprovet galant och utan problem. Låt din slogan ta bort fjärilarna i magen på din målgrupp. De flesta kunder vill köpa trygghet. Om du får fram ditt budskap att du kan tillhandahålla tryggheten att klara körkortsprovet så kommer du kunna ta mer betalt än konkurrenterna. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-08-07 klockan 01:33 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vidare brukar det sällan finnas en konkret tanke kring vilket av målgruppens problem som produkten löser. Det är grundläggande saker som man bör fundera på för varje produkt man tar fram. Om man för sig själv definierar Målgrupp och vilket problem man försöker lösa så blir det enklare och tydligare vad man ska fokusera på, men man upptäcker också snabbare om man tänkt helt fel. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-08-07 klockan 01:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Det framgår klart och tydligt vad det handlar om för tjänst. Att ens behöva definera målgruppen "De som saknar körkort" eller att klarlägga att känslan man vill förmedla är "att kunden känner en trygghet att använda tjänsten". Visst är det bra att göra sitt förarbete men kom igen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I det här fallet gällde det att ta fram en Slogan och då behöver man fundera på vad denna slogan ska förmedla för "budskap" innan det är meningsfullt att diskutera Slogans faktiska innehåll. Slarvar man med dessa viktiga saker så kommer konceptet knappast bli framgångsrikt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|