FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om överförmyndaren avslår din ansökan så måste de göra det skriftligt! Det är fullkomligt meningslöst att ha telefonkontakt med myndigheter i såna här ärenden. Du ska dock se till att ha en ordentlig affärsplan klar så du kan visa att du är seriös med dina idéer. Du måste först ta fajten med överförmyndaren, när du fått ok från denne då kan du gå vidare till skatteverket. Du har drivit detta i fel ordning och då blir det problem. När du får överförmyndarens beslut så är denne skyldig att upplysa om hur man överklagar (troligen förvaltningsrätten e.d.). Se till att din ansökan är så gediget utformad att det inte finns någon anledning att avslå den. Du måste självfallet ha din målsmans underskrift med i ansökan till överförmyndaren. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-17 klockan 22:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Då ska jag se till o göra så. Kommer att hålla er uppdaterade hur det går.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Jag vill nog påstå att praxis är just att det avslås eftersom det med största sannolikhet förekommer fler avslag än bifall. Mao. ordet praxis ska nog skippas till fördel för ordet exempel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Du ska ha betydligt mer än vad jag gissar du skickat till skatteverket, titta på verksamt.se så har de en mall som du kan jobba med där... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag drog in en ansökan till skatteverket genom verksamt.se (Jag är själv 16 år). En kille från skatteverket ringde upp mig och sa att jag inte kunde starta ett enskilt företag eftersom jag är under 18. Men att jag kunde dra igång någon annan sorts utav verksamhet (bl.a handelsbolag).
Nu minns jag inte allt riktigt men allt jag behövde var ett godkännande från överförmyndaren i kommunen, jag skrev ut ett papper och fyllde i - förstod inte riktigt om jag kunde starta enskilt eller inte men jag fyllde ändå i att jag ville starta enskilt. Nu har jag dock inte tagit tummen ur r*ven och skickat iväg detta till överförmyndaren, då jag inte känner jätte behov att starta företag ännu. Min text kanske är missledande och jag kanske skrev i gåtor - men som sagt, jag minns inte riktigt hur det var. Jag blev alltså inte godkänd för f-skattsedel som jag själv också längtat efter! Senast redigerad av Zykick den 2013-07-18 klockan 22:23 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|