FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Administratör
|
Du kan göra allt i PHP
![]() https://github.com/ircmaxell/PHPPHP De flesta klagomål verkar rätt passande för PHP .. för 5-15 år sedan (PHP 3-5.2 hade vissa av problemen) beroende på vilka kommentarer. Och då var givetvis inte heller andra språk vad de är idag (eller iallafall inte exempel C# och .NET som ingendera fanns för 15 år sedan ...)
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har PHP någon motsvarighet till Pythons PIP eller Rubys GEM ännu (dvs en pakethanterare) ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
PECL däremot är för moduler (extensions) av PHP. Till skillnad från PEAR funkar det faktiskt bra trots att dess uppgift är något krångligare. Också varit en källa för communityn att kunna göra ett rejält bidrag till språket då vissa extensions har blivit en del av språket med tiden.
![]() |
![]() |
#25 | |||||
|
||||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det finns visserligen PECL för att skapa nya utökningar i PHP som jag ännu inte kört. Jag tyckte dock det var knepigt att förstå hur det var uppbyggt, men jag ska kolla vidare på det. Jag tycker det borde finnas en möjlighet att kompilera till endera till MSIL eller Java Byte-kod eller motsvarande "PHP bytekod/ILkod" alternativt till ren maskinkod för att skapa motsvarigheten till *.DLL, *.LIB eller *.SO filer. Idag behöver jag kopiera källkoden för att kunna återanvända koden, eller använda "include". Vilket är sämre varianter av "återanvändning". Jag tycker det är viktigt att det finns denna möjlighet att använda externa tredjepartbibliotek som lätt kan användas vid behov, utan att för den skulll tynga ner "kärnan" av språket/interpretern/kompilatorn. Dessa externa återanvändbara komponenter är en av de viktigaste delarna vid återanvändning, eller komponenttänkandet. Citat:
Sammanfattningsvis så ser jag några viktiga saker som jag anser PHP måste blir betydligt bättre på: - Stark typning med möjlighet att ställa in "strict type mode" som man införde i VB när det gick från att vara ett löst typat till starkt typat språk - Kompilerande (Semi- till intermediate/bytekod eller native) - Mer komponenttänkande med exempelvis: DLL-, LIB-, eller SO-filer som kan länkas ihop med applikationen - Mer renodlat objektorienterad språkstruktur En strategi för att komma närmare detta mål är att helt enkelt renodla/kraftsamla språket så det följer dessa grundläggande principer och låta communityt utveckla komponenter för specifika ändamål. Som jag upplever det nu så verkar kommunityn behöva spendera mycket tid på att lösa grundläggande problem i språket, i stället för att tillföra nytt värde. Smart tror jag vore om man väljer att kunna kompilera för MSIL och/eller JavaBytekod så att man underlättar integration med dessa miljöer, så får man automatiskt ett rejält boost i integrationsfrågor med dessa miljöer. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-06-25 klockan 18:55 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dessutom, du kanske skall uppdatera till senaste PHP version istället för att klaga på något som är förbättrat i versionerna efter den versionen du kör. Känns lite som att klaga på dagens BMW 3 serie bara för att en BMW 3 serie från 80-talet är skit idag. Senast redigerad av JesperA den 2013-06-25 klockan 18:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Buhu, min pappa är starkare än din pappa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |