Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Usel information om fakturor hos Crystone?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-19, 18:04 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Usel information om fakturor hos Crystone?

Jag är ganska ny kund hos Crystone och fick idag min första påminnelse om förnyelse av webbhotell. Denna skickas ut 60 dagar i förväg. Eftersom jag betalar med kort så sker förnyelsen då per automatik och Crystone påpekar lämpligt nog i mailet att man ska se till att ha täckning på kortet när förnyelsen sker.

I påminnelsen så står det vilken tjänst man har köpt men ingenstans framgår det vad priset är. Inte heller hittar jag denna information någonstans i kontrollpanelen? Man måste istället gå in på deras hemsida och leta reda på priset som nu dessutom göms utav deras kampanjer.

Det här tycker jag är riktigt uselt men det där med kommunikation och information verkar inte direkt vara Crystones starka sida.

Har jag missat något eller är det verkligen så här illa ställt?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 18:18 #2
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Vad säger supporten?
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 18:25 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Vad säger supporten?
Om vad? Det här är ingen supportfråga och är inte särskilt intresserad av att prata med deras amerikanska support.

Kan för övrigt säga att jag är mycket nöjd med driften hos Crystone - där rullar saker på snabbare än hos de flesta andra. Så slipper det bli så negativt Jag är faktiskt riktigt nöjd på det stora hela, bara att kontrollpanel och annat kunde vara smidigare.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-19 klockan 18:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 18:37 #4
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Är det autoförnyelse så kommer den att förnyas direkt, priset för våra Standard är 900 och priset för Pro är 1650 per år. (Inkl. moms). Priset står sen självfallet om du får en faktura eller kvitto men det skrivs inte ut i påminnelserna.

Anledningen till att det står se till att ni har täckning på kortet är att många av våra kunder glömmer bort att uppdatera om dom byter ut sitt kort och då löper deras domäner ut vilket slutar med att dom blir mycket upprörda, så det är bara för att hjälpa dessa.

Men det är helt klart dags att gå igenom texten som finns i påminnelserna, det står på våra todo list och vi ser till att det blir åtgärdat asap!

Mvh
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 18:47 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Tack men jag hade som sagt var redan svaret Problemet är ju inte texten i sig utan att informationen inte ens går att hitta enkelt utan att göra en egen beräkning på t.ex. (540 + 180) * 1,25 utifrån er nuvarande kampanj.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 18:53 #6
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tack men jag hade som sagt var redan svaret Problemet är ju inte texten i sig utan att informationen inte ens går att hitta enkelt utan att göra en egen beräkning på t.ex. (540 + 180) * 1,25 utifrån er nuvarande kampanj.
Håller med, går att göra saker tydligare, mycket saker är på väg där ibland annat en ny storefront, bättre informativ hemsida och ny design till kontrollpanelen så den blir ännu enklare!

Kul att höra att du är nöjd med driften i alla fall!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 19:07 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Håller med, går att göra saker tydligare, mycket saker är på väg där ibland annat en ny storefront, bättre informativ hemsida och ny design till kontrollpanelen så den blir ännu enklare!

Kul att höra att du är nöjd med driften i alla fall!
Ja, driften är ju absolut viktigast så där har ni lyckats bra. Även en rörig kontrollpanel lär man sig efter ett tag. Låter toppen att det är fler förbättringar på gång. Det är inte helt lyckat att förändra en kontrollpanel ofta dock, då är det betydligt trevligare för befintliga kunder att man gör en enda ordentlig omdaning såsom Loopias ansiktslyft. Men det är väl tyvärr alltid så att nya kunder prioriteras
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-19, 19:23 #8
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ja, driften är ju absolut viktigast så där har ni lyckats bra. Även en rörig kontrollpanel lär man sig efter ett tag. Låter toppen att det är fler förbättringar på gång. Det är inte helt lyckat att förändra en kontrollpanel ofta dock, då är det betydligt trevligare för befintliga kunder att man gör en enda ordentlig omdaning såsom Loopias ansiktslyft. Men det är väl tyvärr alltid så att nya kunder prioriteras
Ja så är det absolut, jag gillar nya kontrollpanelen, när jag menar ny design menar jag att branda den med våra färger helt ut och lite smartare genvägar. Så helt ny blir det ju inte! men först ut nu är storefront som kommer få ett rejält lyft, samt helt översatt kontrollpanel!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017