WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Usel information om fakturor hos Crystone? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056478)

tartareandesire 2013-01-19 18:04

Usel information om fakturor hos Crystone?
 
Jag är ganska ny kund hos Crystone och fick idag min första påminnelse om förnyelse av webbhotell. Denna skickas ut 60 dagar i förväg. Eftersom jag betalar med kort så sker förnyelsen då per automatik och Crystone påpekar lämpligt nog i mailet att man ska se till att ha täckning på kortet när förnyelsen sker.

I påminnelsen så står det vilken tjänst man har köpt men ingenstans framgår det vad priset är. Inte heller hittar jag denna information någonstans i kontrollpanelen? Man måste istället gå in på deras hemsida och leta reda på priset som nu dessutom göms utav deras kampanjer.

Det här tycker jag är riktigt uselt men det där med kommunikation och information verkar inte direkt vara Crystones starka sida.

Har jag missat något eller är det verkligen så här illa ställt? :)

Björklund 2013-01-19 18:18

Vad säger supporten?

tartareandesire 2013-01-19 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Björklund (Inlägg 20460004)
Vad säger supporten?

Om vad? Det här är ingen supportfråga och är inte särskilt intresserad av att prata med deras amerikanska support.

Kan för övrigt säga att jag är mycket nöjd med driften hos Crystone - där rullar saker på snabbare än hos de flesta andra. Så slipper det bli så negativt :) Jag är faktiskt riktigt nöjd på det stora hela, bara att kontrollpanel och annat kunde vara smidigare.

Frebjo 2013-01-19 18:37

Är det autoförnyelse så kommer den att förnyas direkt, priset för våra Standard är 900 och priset för Pro är 1650 per år. (Inkl. moms). Priset står sen självfallet om du får en faktura eller kvitto men det skrivs inte ut i påminnelserna.

Anledningen till att det står se till att ni har täckning på kortet är att många av våra kunder glömmer bort att uppdatera om dom byter ut sitt kort och då löper deras domäner ut vilket slutar med att dom blir mycket upprörda, så det är bara för att hjälpa dessa.

Men det är helt klart dags att gå igenom texten som finns i påminnelserna, det står på våra todo list och vi ser till att det blir åtgärdat asap! :)

Mvh
Fredrik

tartareandesire 2013-01-19 18:47

Tack men jag hade som sagt var redan svaret :) Problemet är ju inte texten i sig utan att informationen inte ens går att hitta enkelt utan att göra en egen beräkning på t.ex. (540 + 180) * 1,25 utifrån er nuvarande kampanj.

Frebjo 2013-01-19 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20460011)
Tack men jag hade som sagt var redan svaret :) Problemet är ju inte texten i sig utan att informationen inte ens går att hitta enkelt utan att göra en egen beräkning på t.ex. (540 + 180) * 1,25 utifrån er nuvarande kampanj.

Håller med, går att göra saker tydligare, mycket saker är på väg där ibland annat en ny storefront, bättre informativ hemsida och ny design till kontrollpanelen så den blir ännu enklare! :)

Kul att höra att du är nöjd med driften i alla fall!

tartareandesire 2013-01-19 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20460013)
Håller med, går att göra saker tydligare, mycket saker är på väg där ibland annat en ny storefront, bättre informativ hemsida och ny design till kontrollpanelen så den blir ännu enklare! :)

Kul att höra att du är nöjd med driften i alla fall!

Ja, driften är ju absolut viktigast så där har ni lyckats bra. Även en rörig kontrollpanel lär man sig efter ett tag. Låter toppen att det är fler förbättringar på gång. Det är inte helt lyckat att förändra en kontrollpanel ofta dock, då är det betydligt trevligare för befintliga kunder att man gör en enda ordentlig omdaning såsom Loopias ansiktslyft. Men det är väl tyvärr alltid så att nya kunder prioriteras :)

Frebjo 2013-01-19 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20460018)
Ja, driften är ju absolut viktigast så där har ni lyckats bra. Även en rörig kontrollpanel lär man sig efter ett tag. Låter toppen att det är fler förbättringar på gång. Det är inte helt lyckat att förändra en kontrollpanel ofta dock, då är det betydligt trevligare för befintliga kunder att man gör en enda ordentlig omdaning såsom Loopias ansiktslyft. Men det är väl tyvärr alltid så att nya kunder prioriteras :)

Ja så är det absolut, jag gillar nya kontrollpanelen, när jag menar ny design menar jag att branda den med våra färger helt ut och lite smartare genvägar. Så helt ny blir det ju inte! :) men först ut nu är storefront som kommer få ett rejält lyft, samt helt översatt kontrollpanel! ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson