FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag håller på hamna i en tvist gällande en domän som jag äger. 2008 reggade jag några domäner för att sedan släppa de 2-3 år efter. Men jag har HUAWEI.be och nanjingautomobile.com kvar. Nu har en advokatfirma ZAK MUSCOVITCH, BARRISTER & SOLICTOR, skrivit till mig och hotat med stämning om jag inte släpper iväg domäner till Huawie. Han menar att jag medvetet har reggat dessa domäner i vad de kallar ond tro. Men jag har aldrig länkat domänerna nånstans och jag har förmodligen 10 andra domäner som inte liknar någon annans varumärke. Nu är det så att den domän som jag har kvar är ett ord med betydelse... Såhär skriver Wikipedia: Huawei (pronounced /ˈhwɑːˌweɪ/) is the official English transliteration of the Chinese name 华为 (Chinese: 华为; pinyin: Huáwéi). The character 华 means "splendid" or "magnificent", but can also mean "China". The character 为 means "action" or "achievement". Therefore, Huawei means either splendid achievement for China, or 'action for China'. Tanken med domänen HUAWEI.be är att länka till en sida som ska innehålla mina erfarenheter från meditation och be på kinesisk sätt. Sidan ägs av mig privat och ska inte drivas i kommersiell regi. Dessutom heter deras bolag HUAWEI TECHNOLOGIES och inte bara Huwei. Är det nån som har erfarenhet från såna tvister eller kan rekommendera en bra jurist som kan kolla på fallet? Domäner som jag inte har kvar längre: HUAWEIMOBILEPHONES.MOBI HUAWEITECHNOLOGIES.BIZ HUAWEITECHNOLOGIES.INFO HUAWEITECHNOLOGIES.MOBI HUAWEITECHNOLOGIES.NAME HUAWEITECHNOLOGIES.NET |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Först och främst: radera listan i botten på ditt inlägg, då det ju påvisar att du visst hade ond tro. Det argumentet hjälper dig öht inte. Antagligen kommer de inte heller bry sig om dina framtida planer, eftersom du inte använt namnet på flera år och har haft tid.
Om mailet är äkta så finns det anledning att bry sig, Zak M. är en känd figur inom domänkretsar, framför allt i nordamerika. Du får nog bestämma dig om detta verkligen är värt fajten. Ärligt talat så köper jag inte din förklaring för 5 öre (ang. meditationssida) och det kommer nog ingen annan att göra heller. Volvo betyder också något (latin: jag "rullar"). Det kommer att kosta dig att försvara namnet om det blir aktuellt, och jag skulle kunna hjälpa dig att hitta internationella experter på domännamns-rätt. Trots att jag bott i belgien så har jag ingen koll på deras motsvarighet till ATF, men jag råder dig STARKT att släppa namnet och fokusera på annat. Det finns mycket att diskutera här, så utan att bli för långrandig: Antingen göra världens fight mot ett stort konglomerat eller spara energi och pengar och ge dem namnet och fokusera på det som är viktigt för dig. Kanske inte så svårt att se vad jag rekommenderar ![]() Lycka till oavsett! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror knappast heller någon kommer gå på din meditationshistoria. Råder dig också att släppa domänen och lägga tiden och energin på något mer konstruktivt.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag håller med (sa Bull). Jag skulle personligen bli mycket förvånad om du vinner en ev juridisk process. Dvs att de kommer att köpa att du är i färd med att introducera kinesisk meditation till belgare. Släpp domänen, om du frågar mig...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag försökte bara vara lite "skojfrisk" (blev kanske ofrivilligt raljerande), även om jag står fast vid själva resonemanget. Dvs att jag tror det är dömt att misslyckas om det skulle bli en juridisk angelägenhet.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag bedömer också dina chanser att vinna en eventuell tvist som mycket små och skulle förmodligen ha överlåtit domännamnet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det var dom som kontakta dig, inte tvärt om.
Erbjud förlikning. Öppna på €10.000 och se vad de svarar. Vill de göra en lokal UDRP får de väl göra det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fast å andra sidan måste man enligt länken uppfylla flera punkter för att det ska anses vara ond tro.
http://www.dnzup.se/juridik-foeretag...-internet.html Dessutom är det visst av betydelse vilket juridisk namn man använder. Bara för att ditt företag innehar ordet "Water" betyder det inte att du har automatiskt rätt till alla topp domäner med det ordet. Återigen Huawei Technologies kan också betyda kinesiskt teknologi, det handlar om tolkning. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
|
||