FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så nu när jag håller på och digitaliserar mina gamla VHS-filmer ska Gessle m.fl ha betalt av mig?! Känns väl sisådär... ![]() Vill man ge de som håller på med piratkopiering ett "moraliskt alibi" så detta en utmärkt väg att gå. Jag tycker denna avgift är betydligt mer moraliskt tvivelaktigt än piratkopiering för hemmabruk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Det handlar alltså om en avgift för att upphovsrättsinnehavare ska få ersättning för den LAGLIGA PRIVATkopieringen som görs. Vilket är totalt idiotiskt att lägga avgift på externa hdd, molnlagring osv. Jag kan köpa att de lägger en avgift på t.ex. digitalboxar med inbyggd hdd då den huvudsakligen används för just privatkopiering. Så är det ju verkligen INTE med hårddiskar och USB-minnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller inte med. Jag har redan betalt för Boxer, Viasat eller vad jag nu använder och spelar in ett program som jag inte hinner se just när det sänds utan senare. Jag lånar ju inte ut min digitalabox till någon annan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon här som är för privatkopieringsersättningen?
Vill gärna höra argument för detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Registrerade bolaget precis hos Copyswede som profesionell användare, jag tänker då inte betala för något jag _inte_ gör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-10-25 klockan 18:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det ännu större problemet med Copyswede är att insynen är obefintlig och att de inte redovisar vart pengarna går.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|