FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ähh han är ju bara insåsad i 10 andra bolag som håller på med smsguld o liknande crap ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur lång tid tar det att sälja en telefon? 5 minuter att lägga ut annonsen, några minuter att svara på eventuella mail. Någon nisse kommer och köper telefonen, 5-10 minuter. På sin höjd tar allt 30 minuter totalt. Du tjänar nog inte många minuter på att använda dig av mobilpengar.se. (Talar av egen erfarenhet då jag sålt smågrejor på tradera och blocket)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om jag kan tycka att de extra 20 minuterna är jobbiga och hellre slipper det så finns ju en affärsidé iaf, även om genomförandet verkar vara undermåligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Varför kontaktar du inte Alexander Clewehielm direkt om du undrar hur verksamheten drivs. Att Mobilpengar tar hand om mobiltelefoner ser jag iallafall som något som är bra för miljön. Tro inte att man exempelvis i Brasilien inte är intresserade av de senaste mobilerna. Den ekonomin har gått om UK som världens största ekonomi.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man inte är nöjd med värderingen(vilket jag gissar att chansen är ganska stor för) så måste man betala 300kr för att få tillbaka telefonen. Vill man verkligen ta den risken? Det borde vara mycket mer tydligt om vad som gäller. Riktigt kasst att allt sånt här endast står inbakat i en lång villkorstext som många garanterat inte läser. Tror ni verkligen att de säljer telefonerna till fattigare länder? Betar de verkligen så mycket för en telefon i såna länder? De lär väl göra ett påslag på minst 50% och då är det ju inte så billigt längre. Det står ju heller inget om att de säljer till behövande eller likande. Är inte det något som man verkligen borde skylta med i så fall? Känns knappast som någon välgörenhetsgrej i alla fall. I övrigt tycker jag det är en smart idé. Bra för miljön samtidigt som man kan hjälpa andra i fattigare länder att få tag i telefoner till ett bra pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Med tanke på vad man läser på nätet om sidan så får de inte ens vad de blivit lovade samt att det tar en jäkla tid att få sina pengar, OM man får de.. Bra för miljön? Jag lämnar nog hellre in den hos återvinningen där jag vet att den kommer till nytta än nga personer som säljer den vidare och skiter i vilket!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.mobilpengar.se/sv/apple/a...one-3g-8gb.php
Värdelöst betalt... Sålde min på tradera fick 1334kr för den och pengarna på kontot dagen efter auktionens slut:P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hemskt ledsen att väcka upp en död tråd, men ponera detta case;
-Mobilpengar.se går ut med ett lägre, mer realistiskt, pris för att ta in en mobil, både på hemsidan och vid kontakt. -Du har möjlighet att skicka in telefonen direkt, om du har materialet, och får sen betalt för portot osv (men du kan ju också vänta på pack-lådan som skickas ut) -Pengarna kommer in inom 24h (under vardagar) från det att du har accepterat det värderade priset. Skulle ni i detta scenario välja att använda mobilpengar.se istället för att sälja er telefon på tradera/blocket? Skulle ni använda det till varje gång ni byter telefon? Mycket tacksam för svar, då jag gillar konceptet men gärna slänger mr.Cleweheim framför bussen för hans utförande av det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |