Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PatrikWeb

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-04, 12:34 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Däremot tycker jag att Gustav skrev nåt intressant. Vad är egentligen viktigast hos en leverantör? Att personen man talar med är en charmknutte eller riktigt kompetent? Jag personligen lämnar mycket hellre in min bil till en tystlåten småbutter typ som är känd för att vara riktigt duktig än en smilande säljare som skänker bort kepsar och muggar till höger och vänster och ger intryck av att bara vilja tjäna pengar och inte bryr sig så mycket om han gör ett bra eller dåligt jobb.
Nu var det väl mer värderingar än charm som diskussionen handlade om Men för mig och många andra är både och viktigt. Jag vill både bli vänligt bemött och erbjudas en i övrigt professionell tjänst. Det ena ska naturligtvis inte behöva utesluta det andra. Har man ingen kontakt med människor kan man väl få vara hur sur, elak och nedlåtande man vill men de flesta jobb medför åtminstone en viss kontakt med kunder.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-01-04 klockan 12:37
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 13:35 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Bla, bla, bla. Nu har det ju spårat ur totalt.

Finns det någon moderator som kan rensa upp så vore det bra. (tartareandesire får ställa sig i skamvrån en stund för sitt bidrag till OT)
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 13:49 #33
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Bla, bla, bla. Nu har det ju spårat ur totalt.

Finns det någon moderator som kan rensa upp så vore det bra. (tartareandesire får ställa sig i skamvrån en stund för sitt bidrag till OT)
TS efterfrågade åsikter om patrikweb. Jag tycker då inte särskilt många inlägg är OT. Vad man anser om personerna bakom, hur företagsstrukturen ser ut, bemötande och värderingar företaget står för kan väl ändå anses vara relevanta när man väljer leverantör? Om TS endast är ute efter driftsäkerhet eller liknande så får han väl specificera mer exakta frågeställningar så blir det nog bättre fokus på rätt saker.
Oläst 2012-01-04, 14:44 #34
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Bara ett inlägg till!

I dagens läge är det många som hyr in arbetskraft. Jag är säker på att Patrik hyr in arbetskraft om det skulle krisa, så ett enmansföretag i dagens läge är säkert inget att orora sig för, jag hade iaf inte gjort det.. Vad hjälper det att Binero har support alla dagar 8-22? Deras tjänster fungerar ju iaf inte.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 14:51 #35
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
I dagens läge är det många som hyr in arbetskraft. Jag är säker på att Patrik hyr in arbetskraft om det skulle krisa, så ett enmansföretag i dagens läge är säkert inget att orora sig för, jag hade iaf inte gjort det.. Vad hjälper det att Binero har support alla dagar 8-22? Deras tjänster fungerar ju iaf inte.
Bra sagt, många webbhotell köper ändå idag in en massa tjänster från 3:e partsföretag och står handfallna själva när det inte fungerar. Jag har haft kontakt med PatrikWeb i olika ärenden och kan som hans kollega i branschen bara prata gott om honom.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 14:54 #36
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Fast skillnaden är att han säger att han har egna anställda. Jag kan ej hitta några anställda i de tre företag han är med i. Så frågan är hur dessa kan vara anställda? Jobbar de ideellt?
Sen ang Johans liknelse med en en butter bilmekaniker, skulle du serva bilen där även om du visste att den verkstaden även fick sina inkomster genom att serva bilar åt stadens kriminella?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 15:02 #37
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Fast skillnaden är att han säger att han har egna anställda. Jag kan ej hitta några anställda i de tre företag han är med i. Så frågan är hur dessa kan vara anställda? Jobbar de ideellt?
Sen ang Johans liknelse med en en butter bilmekaniker, skulle du serva bilen där även om du visste att den verkstaden även fick sina inkomster genom att serva bilar åt stadens kriminella?
Om man inte är inkompetent så ser man att det är för 2010 och inte 2011 på allabolag, sedan stämmer inte ens dom uppgifterna då det var mer än 1 anställd ändå 2010.

Och du menar att man som bilmekaniker även skulle begära ut kundernas brottsregister innan man tar emot dom som kund?

En kund av flera tusen kunder har polisen hämtar, vilket är nivå på promille.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 15:25 #38
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Nej som jag skrev så tycker jag att det är lite smutskastning i tråden så jag lägger mig inte i det men jag håller med Gustaf i det han skrev att hellre tjänster hos nån som är fåordig (dock inte otrevlig), saklig och kompetent än en som behandlar alla kunder som VIP-kunder men inte levererar kvalitet.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 15:32 #39
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Detta måste vara något av det dummaste jag läst, påstår du att alla företag ska kräva brottsregister från alla deras kunder?
Kekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 15:36 #40
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Det finns säkerligen kriminella som server sin bil hos Volvo. Så länge kunden kan betala och i ditt fall volvo, har man en volvo får inte volvos verkstäder neka en att serva bilen där, oavsett vem man är eller har för bakgrund.

Fråga Patrik om du kan få ett provkonto där och sedan värdera hans tjänster, då kan man se lite seriöst på dina inlägg, nu är det enbart smutskastning av hans företag, inte tjänster. Anledningen till att jag kan säga ont om Binero är för att jag har varit kund där, hade jag inte varit kund innan hos Binero hade jag aldrig sagt ngt illa om de, hur mycket "grupptrycket" än faller in.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017