FAQ |
Kalender |
![]() |
#131 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den första personen är en kompis till min syster. De slog in dörren mitt i natten och stormade in med dragna vapen. Det visade sig att de hade tagit fel lägenhet. Hon lider fortfarande av panikångest efter den incidenten. Den andra personen är en kompis som råkade ut för en falsk anmälan. I hans fall så slog de sönder både port och ytterdörr, knuffade omkull honom och släpade ut honom i handfängsel. Anmälan gällde misshandel, vilket måste anses vara ett allvarligt brott. Men man kan tycka att de borde lagt två minuter på att kontrollera uppgifterna innan de började slå sönder saker och brotta ner folk i deras hem. Väl på polisstationen så släpptes han omgående. Det "roliga" är att jag inte känner någon som blivit överfallen i sitt eget hem av någon annan än just polisen. Polisen-Kriminella 2-0 alltså. Jag hade som yngre stort förtroende för polisen. Men numera blir jag mest nervös av att se dem. Många av dem verkar inte ha någon respekt för vanligt skötsamt folk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Polisen är definitivt inte felfri. Tyvärr följer väl utvecklingen där utvecklingen i resten av samhället. Allt ska vara så billigt som möjligt. Hellre billigt än bra kännetecknar väl dagens politiska klimat och finanskrisen knuffar väl på ytterligare i den riktningen får man anta. Samma sak gäller i mångt och mycket även i näringslivet. Se bara här där många vill ha det billigaste webbhotellet och sedan förväntar sig att få samma kvalitet som på de lite dyrare. Dyrare betyder inte alltid bättre och det finns ingenting ont i att effektivisera och minska kostnader rent generellt men börjar man vända på varje krona och det går till extremer så faller det sällan väl ut.
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag betalar gärna för en bra tjänst som skapar mervärde för mig. Vad är det som är konstigt med det? Fri fildelning handlar om något helt annat, men det kanske vi inte ska ta upp här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Men, visst är Spotify en i grunden utmärkt produkt. De hade aldrig nått dit de är idag annars. Deras framtid är nog trots detta ändå ganska osäker. Allt och inget kan hända i den branschen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-21 klockan 16:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
|
Problemet är att åklagare och polis aldrig nästan får något straff, dom kan typ skjuta någon till döds mer eller mindre utan få något straff och kalla det mindre misstag i tjänsten.
Medan en vanlig person som står och pissar någon stans utan en jävel är i närheten får fina böter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ett alternativ som man använder sig utav i flera länder är att polisen inte tillåts bära vapen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-21 klockan 19:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
|
||||
|
Citat:
Skulle du vilja jobba som ordningspolis utan att ha vapen tillgängligt med tanke på hur det ser ut i dagens samhälle? Jag skulle inte det, fast jag skulle väl för den delen inte vilja jobba som ordningspolis alls för det är det mest otacksamma jobb som finns med tanke på de risker man utsätter sig för. Visst, det finns poliser som beter sig illa precis som det finns inom alla andra yrken. Problemet med myndighetsutövning av den här typen är att de som beter sig illa påverkar så många fler och på ett mycket mer påtagligt sätt. Sen är det rätt obehagligt att få poliser som klampar in i ens bostad och anklagar en för brott. Det måste nog upplevas för att man ska förstå hur det känns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Notera att jag inte för en SEKUND säger att det var så, utan hur dessa personer uppfattade situationen. Med hänsyn till det anser inte jag det så orimligt att även åklagare då tror att Patrik haft en annan roll än passiv hostingleverantör. Oavsett är det ett intressant fall att följa för oss som jobbar i branschen med liknande verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |