FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
1. Du beställer ett jobb, kollar inte upp leverantören 2. Du får tjänsten levererad enl. överenskommelse 3. Du betalar inte pga. någon barnslig orsak och gömmer dig Varför skulle någon av oss ta dig eller ditt bolag på allvar? Dina svar är väldigt diffusa och osammanhängande och du tillför med allmän tråkig stämning här på WN som tidigare påpekat. Denna tråd förtjänar att stå kvar. Senast redigerad av jayzee den 2011-05-02 klockan 21:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Bra att sånt här uppmärksammans. Jag vet inget om den person som pekas ut här, men i allmänhet är det suveränt att det uppmärksammas. Dock får nog moderatorer vara uppmärksamma så det inte utnyttjas i syfte att smutskasta "oskyldiga". Folk som inte betalar är ett jäkla gissel och förtjänar knappast att behandlas "med silkesvantar". Det är i varje fall min personliga åsikt.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om dom dessutom tog det på skype (skriftligt), kom överens om pris och TS då levererade enligt vad dom kom överens om - är det ganska självklart ett avtalsbrott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
"straff bart", haha ![]() Man kan vara företagare som privatperson, alltså Enskild firma. det som är relevant är om den du gör affärer med innehar F-skatt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag blev själv blåst på en timmes jobb. Är det någon som vet vad han har för anknytning till de faktureringsuppgifter man fick?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Även jag gjorde ett jobb, dock fick han aldrig koden utan endast bara en sida som visade på det han ville ha, sedan fakturerade jag och när det var betalt skulle jag skicka koden, detta som säkerhet. Han försökte efter fakturan vara skickad få mig att skicka koden ändå och sa att han var borta på något men skulle betala så fort han kom hem. Men då jag efter utfört jobb börja ana att han var oseriös hänvisade jag han till att betala så skulle jag skicka koden direkt.
Betalningen har fortfarande inte skett trotts att det var någon månad sedan förfallodatumet gick ut. Tråkigt med sådana här personer.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad står det i avtalet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det måste ju framgå om det ska vara lön eller arvode och vem som betalar skatter och moms. Visserligen faller beloppet på 300 kr inom ramen för de "skattefria" 999 kr man kan betala lön för utan att betala skatt per år till en och samma person. Men ett skriftligt uppdragsavtal skulle förmodligen ha gjort att parterna aldrig kommit överens om ett uppdrag och alla hade varit nöjda och glada i stället för att som nu hamna i en tvist. När man lläser Dalish argument så ser man ju tydligt att han inte vet vad han pratar om. Min standardtips är att aldrig påbörja ett konsultuppdrag utan ett skriftligt avtal, oavsett hur litet uppdraget är. Ett avtal kan vara mycket enkelt om man gör en standardmall som man har färdig för småuppdrag som det här. Tänk på att även en vanlig bussbiljett är ett avtal och då är beloppet runt 20-30 spänn. Så skriftliga avtal är BRA! Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-12 klockan 03:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|