FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade tänkt vara smidig och utnyttja att iPhone klarar html5´s audio tag för att göra en mobilversion av uppohoppa.se. MEN... stötte på patrull till sist.
Den rackarns iPhonen tycker ju inte om att köra javascript i Safari ELLER sparade webbsidor på "hemskärmen" när den går i viloläge.... Har provat att försöka ge den olika uppgifter för att "jobba" på för att förhindra viloläge... 1. Flyttat grafik med javascript för att "hålla igång iPhonen". - FAIL 2. Startat och kört loop med html5 audio tag i bakgrunden. - FAIL Och testat en del annat mer eller mindre vetenskapligt... Men telefonen går ner i viloläge och slutar köra javascript både på Safari och som "webb app" på "hemskärmen". Hittade dock kod som borde lösa det om man gör en riktig app... "application.idleTimerDisabled = YES;" Men då måste man ju göra en "riktig app". Känns ju sådär att ge sig på det utan en Mac... Och när det bara är "anti idle" funktionen jag behöver få till. Det jag gjort hitintills går att se om man surfar in med iPhonen på www.uppohoppa.se. Alternativt, surfa in på www.uppohoppa.se/iphone och scanna en QR code för att komma till webb appen. Hursom. Nån som har något tips på hur man kan lösa det hela och hålla igång javascriptet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte, hur skulle det se ut om telefonen aldrig stängde av skärmen bara för man besökte en websida, bye bye batteri.
En riktig app kan ju känna av om du laddar den, och i så fall tillåta att den inte stänger av skärmen, det går inte i safari. Om du bara ska använda webben finns det en hel del toolkits för hur du konverterar en websida till en riktig app.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är ju inte skärmen som sådan som är problemet. Är ju att den slutar köra javascript...
Det verkar som om det funkar om man stänger av den automatiska låsningen och använder knappen på toppen på iPhonen för att stänga skärmen ![]() Tror nog att i långa loppet får de öppna upp lite på det hela så att man kan komma åt mer via html5/Javascript och låta de applikationerna också jobba i bakgrunden. Borde vara den "rätta" vägen att gå. Om nu inte pengarna får styra... för mycket. Det ena behöver ju inte utesluta det andra... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lite sökning på nätet hade inte skadat dig ![]() http://web.archiveorange.com/archive...rRKgi2UGAW4BbQ Senast redigerad av jayzee den 2011-04-17 klockan 18:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Själva anledningen till att telefonen går i sömnläge är att den skall spara på batteriet" - Ja, något uppenbart.
"hade processerna fortsatts köra hade det inte hjälpt så mycket" - Va? Då hade det ju funkat? "Lite sökning på nätet hade inte skadat dig" - Onödigt Efter lite testande så är det bara att ge upp och hoppas på uppdateringar i framtiden. Finns bara ett sätt att få alarmet/javascriptet att funka. 'Inställningar' - 'Allmänt' - 'Autolås' och markera 'Aldrig' och sen inte låsa telefonen eller lämna "webb appen". Den lär väl ändå ligga på laddning när man sover... Men jag lade in en funktion som gör att man kan få skärmen svart så inte skärmen lyser i sovrummet iallafall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Varför använda din funktion när alarmet i telefonen funkar alldeles utmärkt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tja, om man vill somna/vakna eller bara vakna till radio. Men det är ju så klart en smaksak. Funkar ju som radio också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tydligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Menade givetvis DIN kommentar... Inte googlandet... Fanns ju en anledning till att jag till sist frågade här om någon visste något knep. Jag visste redan innan att det finns begränsningar efter en massa timmars googlande och då blir man lätt lite kinkig med sådana kommentarer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |