FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan bara instämma i slutsatsen att utländska är bättre än svenska leverantörer i det jag upplevt. Det verkar som de har förstått det här med stordrift och hanterar det jäkligt bra, till skillnad från nästan alla svenska webbhotell jag testat.
Det kan nog bli tufft för svenska webbhotell i framtiden när konkurrensen blir en annan då utländska leverantörer anpassar sina tjänster lite mer. Stripehost verkar ju vara en bit på vägen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ställer mig lite tveksam till att det är så, jag vet inte om jag talar gemensam sak för oss webbhotell i Sverige, men så långt jag vet så skulle ingen av våra företagskunder kunna tänka sig att flytta sina siter till utländska hotell av flera orsaker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Daniel, tror nog inte det är så att någon hackar på de svenska webhotellen på något vis. Det handlar nog snarare om att de utländska webhotellen (de som kör worldwide) har en sån konkurrens emellan varandra på alla plan att det måste försöka vara "BÄST" på alla aspekter.
Jag förstår t.ex. inte varför de svenska leverantörerna trilskas med att köra egenutvecklade kontrollpaneler när Cpanel är billigt, ni som har använt Cpanel vet också hur användarvänligt det är samt hur mycket man kan göra med det. Alla möjliga inställningar direkt i panelen. Livesupport 24/7 via chat / telefon förstår jag att de svenska leverantörerna kan ha svårt att erbjuda med tanke på dyr arbetskraft i Sverige så det kan nog dröjja innan vi ser. Gällande kompatibilitet och stabilitet så tycker jag att de svenska leverantörerna är väldigt långsamma på att uppdatera php versioner, mysql versioner gentemot de utländksa samt att de svenska inte har möjligheten att använda många olika php/mysql versioner och således drabbas av kompatibilitetproblem. Jag har haft problem med t.ex. joomla installationer och även Wordpress ibland hos vissa vilket är helt bortom mig. Nu verkar de flesta hosts löst detta dock men det är ju helt sjukt eftersom wordpress är bland det mest använda cms:et på nätet. Känns som att vi är lite dåliga på att anpassa oss till förändringar här i sverige och då säger jag främst att det handlar om stora kostnader för lokaler och allmän drift men även p.ga. relativt låg konkurrens på marknaden gentemot omvärlden. I princip alla webhotell i Sverige som jag känner till verkar gå väldigt bra om de bara lyckas profilera sig lite. Senast redigerad av dampi den 2011-03-12 klockan 12:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är inte alltid livesupport fungerar så bra, speciellt inte på utlänska servrar. Många ggr blir man bara kopplad till Indien (oavsett vad dom säger, finns flertal som kommenterat detta på flertal betygssajter) och då kan dom inte hjälpa en med vissa saker. Man blir placerad i ett ticketsystem bara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
dampi, när Cpanel kommer till Windows så ska jag ge det en chans...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag tror inte cpanel går att få att fungera med reverse proxy med/eller varnish cache och lastbalansering över flera webbservrar, Justhost måste isåfall vara det enda företag jag känner till som lyckats med detta, och då måste dom ha moddat rejält. Chrootad PHP dock går att fixa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://cpanel.net/windows/overview.html enjoy. |