| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Finns det någon här som har koll på hur/om flash går att använda till iphone samt android?
Hittat lite småartiklar, likt denna http://feber.se/android/art/181140/f...r_populraste_/ Själv använder jag mig av en android 2.1 vilket flash inte stödjer?! Man kanske ska fundera på en annan uppbyggnad av sin webbplats i framtiden för att den skall kunna flyta på bättre i mobilen? mvh |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
I iPhone - Nej - åtminstone inte utan att göra en jail-break
I Android - Det hade jag för mig gick. Kanske finns en app till det. Android är något mer öppnare än iOS. Tips: Utveckla inte mobilsajter med flash. Ha annars alltid en fallback om du inte har en separat mobilanpassad sajt. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
man borde väll kunna redirecta om man besöker en sida genom sin mobil? mvh |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
|
fallback - utveckla så sajten fungerar utan flash, helt enkelt.
Man kan kolla av User-Agent-Header mot viss information och göra en redirekt till m.webbplats.se t ex. lite info här: http://www.developershome.com/wap/de...serAgentHeader http://www.gtrifonov.com/blog/2009/0...t_Strings.aspx |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
På bland annat HTCs Androidmobiler finns flash inbyggt. Fungerar klockrent! Dock med några undantag:
* följa musen funkar inte (finns ingen mus att följa) * musscroll * högerklick * etc Duger absolut till att visa reklam. En sajt skulle säkert funka om man inte är för kreativ med nya ui-lösningar. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
Kanon allstars! det var just "User-Agent-Header" jag var ute efter visste inte vad funktionen hette. Får kolla vidare på detta. Får bli att man utvecklar en mindre sajt som är mobilvänlig då en ombyggnad skulle ta för lång tid.coredev: synd att det bara är några mobiler som tar flash, tyvärr vill man juh att så många som möjligt skall kunna besöka sidan. Att flash inte fungerar i de flesta mobiler idag är ett stort minus för alla verkligen! |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
|
Citat:
Man kan ju utveckla en flashfil jättedåligt så den tar mycket minne och utrymme och det är inte speciellt anpassat för mobiler. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Android från och med 2.2 har fullt stöd för flash inbyggt i webbläsaren, mitt test var att surfa in på www.2advanced.com som är helt flashbaserad och med mycket grafik.
Apple har ju alltid varit lite anti-flash (varför??????). Dock ser jag inte anledning, är säkert väldigt krävande på batteriet, dåligt för sökmotorer och allmänt irriterande. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
Eftersom flash kommer finnas kvar känns det bara löjligt att det inte skall kunna användas i mobilen. Vebut: nice, så det finns redan i 2.2. Du har ingen aning om hur Apple kommer göra i framtiden? De borde väll även göra sina produkter "flashvänliga"? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Det är en medveten strategi av Apple att inte satsa på Flash - man satsar istället på öppna standarder som html5+ccs3 och det lär nog komma mer och mer.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|