FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som så många andra är jag väldigt trött på bineros opålitlighet och har därför bestämt mig för att byta webbhost, bestämde mig för att prova City Network. Problemet är bara nu när jag skall flytta över mina domäner från mitt binero konto till mitt C-N konto, jag pratade med deras support och de hänvisade att göra en registrar ändrig, antog att domänen automatiskt skulle kopplas till det konto som innehar mailen man angav.
Men icke, nu har jag CityNetwork som registrar, domänen finns dock inte kopplad till kontot. Och värst av allt, kan inte begära ut en ny auth-kod från binero heller. CN's support är stängd och jag sitter här som ett frågetecken, någon som har ett humm om vad som skall göras? Med vänliga hälsningar, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara för att du byter registrar så kopplas inte domänen nödvändigtvis till något konto. Du behöver förmodligen lägga till domänen till ditt konto hos City Network och dessutom ändra namnservrar ifall du även ska flytta webbplatsen. Jag vet inte hur deras nya kontrollpanel ser ut då jag bara använt den gamla men du hittar förmodligen "lägg till domän" eller något liknande någonstans.
https://support.citynetwork.se/index...6&pcid=0&nav=0
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-09 klockan 13:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Och framförallt, ursäkta om jag var otydlig, läste igenom mitt inlägg igen och upptäckte att jag glömt nämna att jag inte kommer åt någonting som har med domänen att göra, när jag går in på binero för jag upp "Domännamnet hemsida.se är registrerat på annan plats. För att kunna ändra namnservrar måste du först flytta registreringen till oss. Pröva att överföra registreringen igen." Därav har registrarbytet genomförts, det knackliga är att jag varken har den på CN kontot eller BINERO. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
City Network bör kunna hjälpa dig att få ordning på detta så snart supporten öppnar, förmodar jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag anser att ett webbhotell har misslyckats om inte minst 99% av kunderna klarar av detta på egen hand. Det går åt massor med onödig supporttid idag på grund av att webbhotellen inte har bra, lättillgängliga, tydliga och uppdaterade / korrekta guider på sina hemsidor.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Det enda du behöver gör är att lägga upp webbplatsen och sedan byta dns:er till Citynetworks. Du behöver inte göra en domäntransfer till City Network för att byta till deras dns:er. Är domänen registrerad genom binero så gör du det där.
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att byta namnservrar hos Binero är inte jättekul dock, åtminstone inte i den gamla kontrollpanelen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte i nya heller, brukar kräva en 5-10 försök innan man lyckas.
"Service Unavailable" är standardsvaret man får när man gör det i 2.0 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag läste nånstans att domäner som flyttas till CN hamnar i deras gamla system, du ska säkert logga in där för att göra ändringar på dem.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|