FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att du påstår att det skulle så pass beroende att man behöver läggas in anser jag vara extremt, ja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
De anställda jag haft har alltid fått ägna 15-30 min (eller så) åt privat surfande (Facebook, privat e-post, dagstidningar osv) per dag. Jag tror tom att det kan vara positivt då trivseln ökar. Utöver det förväntar jag mig förstås "resultat" ;-) Den anställde borde själv ha mognaden att kunna avgöra när det blir för mycket. Kan denne inte det är det ju frågan om den är mogen för arbetslivet överhuvudtaget. Vi är vuxna människor och bör agera därefter.
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
|
Skrev jag läggas in? Nej det gjorde jag INTE. Att söka hjälp och läggas in är inte samma sak, nu får du sluta tolka in påståenden som inte ens är i närheten av vad jag skriver.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hade lika gärna kunnat skriva söka hjälp och min poäng hade varit den samma så att enbart anmärka på det känns lamt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
|
Citat:
Ska jag tolka din åsikt i övrigt som att du vidhåller att man inte är beroende om man inte kan vara utan FB under en arbetsdag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Varför "tjafsa" om något som är uppenbart. Om man är tvungen att titta på Facebook så ofta att det orsakar smärre problem på jobbet och i privatlivet är det väl just detta att betrakta som något negativt. Om man använder FB ett par gånger per dag för att knyta och hålla kontakt med existerande och nya sociala kontakter är det väl positivt. Sedan är det förstås upp till respektive arbetsgivare att ha lite koll på personalen och upp till personalen att privatsurfa med förnuft och ansvar, om det överhuvudtaget är tillåtet/lämpligt på den specifika arbetsplatsen.
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag sa att jag är av den uppfattningen att ett par minuter av nätverkande snarare är positivt än negativt. Sen är det självklart som så att det är ett beroende om arbete och privatliv blir lidande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|