FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Godmorgon.
Har sökt lite i forumet men ännu inte hittat en citat tråd där man kan skriva sina favorit citat / kommentarer så jag valde att göra denna tråden då jag älskar citat som passar in på mig. Ni får gärna skriva en kommentar till varje citat så man vet vad den har för betydelse för det inte oftast alla förstår ens mening. Nu till mina favvo citat: "If God is in your boat, it dosen't mean you will not face any storm, it only means, no storm can sink your boat". - Ett lite mer "religöst" citat som jag hittade på en muslimsk sida. "Det bästa sättet att fördubbla sina pengar är att vika ner dom och stoppa de i fickan". - Detta citat har jag även i min signatur, vet inte vart jag fick det ifrån heller men detta är rätt så bra, detta tänker jag på när jag skall köpa något som kanske är på tok fördyrt eller impulsköp bara. "Alltid den som frågar" - Detta sade min nuvarande lärare förra året till en i klassen. Han visste tydligen inte att det var hans tur att han skulle läsa en mening från tavlan och då frågade han: Är det min tur? Då sade lärare, Alltid den som frågar. Jag har säkert många mer men vi kan börja med dessa, fortsätt ni andra wn:are =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta av mina favoritcitat är ganska gamla, ett exempel:
"Jag är en medborgare, inte i Athen eller Grekland, utan i världen." - Sokrates
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag älskar att citera vad min fantastiska pappa brukar säga:
"Ju mer man har att göra, desto mer får man gjort." Just detta citatet snappade pappa upp från en energisk kyrkogårdsarbetare på 50-talet. Pappa säger även ofta: "Man skall vara på rätt sida av klockan." Innebörden är mer än att man inte skall vara ute i sista minuten. Man skall vara ute i så god tid att man hinner lösa oförutsedda problem på vägen, och ändå hinna i tid. Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-08-28 klockan 13:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ojdå, den var något att bita i, den skall hamna på min citat lista! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
En favorit (kommer för mig från en låt med Slag från hjärtat, men är säkerligen myntad långt innan):
"Det handlar inte om att ge och ta. Det handlar om att ge och få." Mår man bra av oavsett om det handlar om invandringspolitik, bistånd, open source eller bara allmändaglig hjälpsamhet.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag tvivlade på ifall jag skulle starta en enskild firma eller inte så spelade följande citat stor roll:
- There's no next time. It's now or never. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Min favorit är väl snarare en "levnadsregel". En thailändsk sådan: "Tham dii, dai dii - Tham chua, dai chua" (Gör gott, få gott tillbaka - Gör illa, få ont tillbaka) En annan jag försöker leva efter: "Success is 10% aspiration and 90% perspiration"
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-08-29 klockan 13:47 Anledning: illa skrivet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Gör det bästa du kan och halvera det!"
-Hur man prutar enligt kollegan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har skrivits ner bra citat här i tråden
![]() Ni får bara fortsätta att öka på med citat och gärna förklara dom osv och källan till dom. Ett annat som är väldigt sant är: "Löngen far runt halva jordklotet, innan saningen äns fått på sig stövlarna". - detta är ju riktat till lögnare, rykte spridare osv. Jag har ingen jättebra förklaring, men någon annan kanske har det? Isåfall är jag tacksam för eran förklaring till det citatet! =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|