FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Att skriva det inlägget och sen gnälla när folk har lite humor, "jävla barnsligt", äh skyll dig själv... Lycka till med nyhetsbrevet, ni blir säkert rika hela bunten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Återigen blir man less på idiotiska kommentarer. Hjälp istället för att stjälp.
Storytelling säger jag. Gör det till din berättelse. Sätt dig ner och skriv ihop 10 mail. Dom första ska inte innehålla någon som helst reklam, ge dom din berättelse så dom kan relatera till någonting. Ge dom lite gratis tips, inge speciellt detaljerat, om hur du gör. Efter 3e mailet så kan du gå in lite mer detaljerat, tips om bra verktyg dom kan använda, eller du kanske tipsar dom om en bra host som du är affiliate för. Eller skriv ihop en egen ebok på 60 sidor. Sälj den. Använd samma metod som innan. Värm upp dom och vinn deras förtroende. Du har också varit där. Berätta hur du gjorde för att tjäna dina första slantar på internet. Sen rekomenderar jag att du läser på om copywriting. -- edit. btw, kontakta mig via PM så får du det bästa tipset du nånsin kommer få. Senast redigerad av j0han den 2010-05-26 klockan 22:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vill dina prenumeranter lära sig webbutveckling, eller att tjäna pengar på nätet? Det är två helt olika saker och det ena förutsätter inte det andra. Men jag tror att det blir tufft om man ska lära ut båda delarna samtidigt.
Många framgångsrika IT-entreprenörer skulle ha stora svårigheter med att registrera ett webbhotell och skulle förmodligen misslyckas kapitalt med att lägga upp en wordpressblogg. Dock tror jag säkerligen att det är en stor tillgång om man har koll på grunderna och förstår hur tekniken fungerar. Mitt tips är att lära ut hur Google fungerar till att början med. Google är nyckeln till trafiken som de behöver för att tjäna pengar. Och Google är nyckeln till kunskapen de behöver för att lära sig tjäna pengar. Google är Gud på webben - alltings början och fullbordan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Berätta om de olika affiliate program som finns med REF-länkar. Ev. sälj reklamplats i nyhetsbrevet från relevanta företag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag skulle föreslå att du till att börja med skriver relevant content och verkligen riktad information mot dina användare, sen efter utskick så mäter du feedback och tar åt dig av kritik. Allt eftersom kan du börja med att smyga in Affiliate länkar och "tipsa" om de produkter som du tycker är godtyckliga gentemot ditt innehåll. Så får du sedan öka därifrån och eventuellt ta in direktannonser med om du ser att det bär.
Sen om du vill skapa några pengar på det så behöver du ju fler medlemmar, men det vet du nog redan. Så möjlighet att rekrytrera/tipsa folk kan väl vara en idé |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Clickbank : )
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en idé, som bygger på två enkla grundtankar
* Ju vet man vet om kunden, desto mer kan man hjälpa den. * Ju mer kan kan om något, desto lättare är det att tjäna pengar på det. Du skulle kunna göra en webbenkät bland dina mailmottagare, och kartlägga deras olika kunskapsområden, utbildningar, intressen osv. Lägger du upp det med rätt retorik så kommer dom att uppleva att du ska coacha dom individuellt. Sedan grupperar du dom efter några typer av målgrupper som du tänker ihop. Sen kan skicka segmenterade nyhetsmail. Du kan tipsa om affiliateprogram ner på detaljnivå, mer exakt och kirurgiskt än tidigare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|