FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en email-lista på 300+ personer som vill lära sig tjäna pengar online. Samtidigt är ju givetvis mitt mål att tjäna pengar på dem samtidigt som jag hjälper dem komma igång.
En stor del av personerna har aldrig gjort en hemsida förr. Hur skulle ni göra för att tjäna så mycket pengar på listan som möjligt? Och vad ska jag skriva om när jag skickar ut första mailet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har jag fattat frågan rätt?
Du skall lära folk hur man tjänar pengar på nätet. Och du frågar oss hur man skall tjäna pengar på ett nyhetsbrev? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Blomsterpassion, självklart så har jag mina egna ideér om hur jag ska göra. Jag tänkte bara kolla om det finns några andra bra ideér och tips jag kan ta del av.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror du får riktigt många svar om du skriver ner och delar med dig av vilka idéer du redan har, så kan vi andra dela med oss och lägga till sådant som du inte tänkt på.
Då får du 100 % nya tips, och det är ju inte så dumt. Jag har ett bra tips förresten! Vet inte om du tänkt på det, men jag chansar. Tipsa dina läsare om att läsa allt som skrivs på webmasternetwork.se. Här kan man lära sig i princip allt om hur man skall göra för att tjäna pengar på nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker du ska bjuda på enklare guider om hur man bygger en egen hemsida eller startar en blogg (via tjänst och egen Wordpressinstallation på webbhotell). Det i nyhetsbrevet du kan tjäna pengar på är att förmedla medlemmar till de olika affiliatenätverken (double, tradedoubler, zanox o.s.v.). Presentera affiliatenätverket och vilka nischer de är bra eller stora på, t.ex. resor och bokningar. Du kan även testa att slänga in annonser för t.ex. webbdesign/datorrelaterade tidningar som komplement till affiliatereklamen. Det första mailet tycker jag ska innehålla ganska sparsamt med reklam. Börja istället med ett mycket informativt nyhetsbrev om hur man bygger hemsida eller skapar en blogg via en bloggtjänst. I de senare nyhetsbreven kan du fördjupa dig inom olika affiliatenätverk eller kurser i hur man skriver SEO-mässigt, trovärdigt, intressant m.m. Då blir det dock mycket arbete som inte ger något vidare betalt, mest gratisinformation. Jag tror det är svårt att tjäna några större summor på att hjälpa folk att tjäna pengar. Det är i stort sett bara att förmedla affiliates till nätverken jag kommer på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men måste man tjäna pengar på allt direkt? Man kan ju tjäna pengar indirekt. Att bjuda på gungan men ta betalt för karusellen, är kanske det urgammlaste affärstipset som finns, som är aktuellare än någonsin, i gratiskulturen på nätet i varje fall. Översatt till nyhetsbrev = Att bjuda på information men tjäna pengar på marknadsföring. Ju fler bra tips han ger, desto större är möjligheten att han tjänar pengar på att folk tecknar upp sig under hans affiliatekonton osv. Själv tror jag att det alltid är lättare att tjäna pengar om man tillför något av värde, som verkligt värdefulla tips, kunskap mm. Hela webmasternetwork är ju späckat av värdefulla tips. Vill Axelsson att hans läsare ska lyckas tjäna pengar, på riktigt, så är wn ett givet tips. Sen kanske jag får modifiera mitt tips lite. Han kanske borde tipsa om att läsa allt annat som skrivs på WN, bortsett från denna tråden. ;-) Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-05-26 klockan 22:00 Anledning: felstav |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
"Jag ska lära människor tjäna pengar på nätet, ehm, hur tjänar jag pengar på det? Detta tänker jag göra genom att skriva om det, vad ska jag skriva?" Dagens garv, hatten av! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Men herregud, vad är det med dig? Det är ju inte alls det jag frågar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Grejen är ju den att jag vet hur jag själv skulle göra men eftersom dessa nybörjare inte kan samma saker som jag så har jag funderat på hur jag kan göra det så enkelt som möjligt att komma igång.
Att säga åt dem att fixa hosting och lägga in Wordpress är ju antagligen sånt flera av dem inte klarar av ännu. Jag funderade lite på hur ni skulle ha börjat, vad är de enklaste sättet att komma igång tror ni? (Det verkar som om flera av er verkligen försöker tolka mitt inlägg på ett sådant vis att ni kan göra er roliga över det. Jävla barnsligt.) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|