FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur kan det vara möjligt att Binero efter en dryg månad kommer på att mitt registerade nu-namn egentligen inte var tillgängligt?
Domänen registrerades, betalades och allt var frid och fröjd. Tills för ett par dagar sedan då ett mail kom som sade att registreringen av din domän har idag misslyckats. Detta c:a en månad efter att domänen var betald och registrerad. Får det gå till så? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart inte, men ta alltid för vana att dubbelkolla med registryt. Det är knepigt med just .nu-domäner eftersom info om registrant är icke-publik, dock kan man åtminstone se vilken aktör som är registrar för domänen i fråga. Om kontrollpanelen hos registraren tillåter det kan man även ändra namnservrar för att verkligen få bekräftat att man har kontroll över domänen.
Senast redigerad av dannelito den 2010-05-16 klockan 04:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej M,
Det låter onekligen som det blivit fel, vi beklagar. Vi kan inte hitta något ärende från dig. Om du hör av dig till [email protected] med detaljerna så tittar vi mer än gärna på det och hjälper dig. Vänliga hälsningar, Erik Binero |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har hänt mig också för just .nu. Jag mailade Binero, och då löste det sig ganska snabbt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det känns lite oroväckande att det hänt flera gånger, vad beror det på?
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om det som skrivits i tråden stämmer så handlar det ju om registrering och betalning som gått igenom i Bineros system. Validering bör ju ske innan dess och kunden bör givetvis meddelas direkt om något gått snett.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I mitt fall sa Binero "Verkar som Nunames klagade på namnservarna" (som dock var rätt) och "Ibland kan dom ha problem att slå upp namnservarna".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett likadant mail precis nyss från binero.
Men mitt domän funkar? Jag kommer till min sida. Hur kan detta komma sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ett fel i deras system som gör att man kan registrera LL.nu trots att man egentligen inte kan det.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|