![]() |
Registrering av nu-domän misslyckas
Hur kan det vara möjligt att Binero efter en dryg månad kommer på att mitt registerade nu-namn egentligen inte var tillgängligt?
Domänen registrerades, betalades och allt var frid och fröjd. Tills för ett par dagar sedan då ett mail kom som sade att registreringen av din domän har idag misslyckats. Detta c:a en månad efter att domänen var betald och registrerad. Får det gå till så? |
Citat:
|
Svar till Mephisto73.nu
Hej M,
Det låter onekligen som det blivit fel, vi beklagar. Vi kan inte hitta något ärende från dig. Om du hör av dig till [email protected] med detaljerna så tittar vi mer än gärna på det och hjälper dig. Vänliga hälsningar, Erik Binero |
Citat:
|
Det har hänt mig också för just .nu. Jag mailade Binero, och då löste det sig ganska snabbt.
|
Det känns lite oroväckande att det hänt flera gånger, vad beror det på?
|
Om det som skrivits i tråden stämmer så handlar det ju om registrering och betalning som gått igenom i Bineros system. Validering bör ju ske innan dess och kunden bör givetvis meddelas direkt om något gått snett.
|
I mitt fall sa Binero "Verkar som Nunames klagade på namnservarna" (som dock var rätt) och "Ibland kan dom ha problem att slå upp namnservarna".
|
Svar
Fick ett likadant mail precis nyss från binero.
Men mitt domän funkar? Jag kommer till min sida. Hur kan detta komma sig? |
Det är ett fel i deras system som gör att man kan registrera LL.nu trots att man egentligen inte kan det.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson