FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Någon som registrerat ett bolag genom http://www.engelskabolag.se?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
lemmings: jag skulle inte röra dom med en avsågad flaggstång eller en grilltång.
mina meningar skall dom följa dessa små simpla regler: 1. Ordentlig design till sidan med ordentligt formulerad text. 2. F-skattsedel om dom har försäljning i sverige 3. en ordentlig formulerad om oss sida som förklarar vilka dom är. etc. vilket dessa inte har alls, samtidigt ringer varnings klockorna tidigt: 1. ingen ordentlig adress utan en postbox i sverige och inget mer 2. ingen f-skattsedel alls och endå har dom försäljning i sverige 3. tele-nr & fax-nr är internet basserad och inga ordentliga saker 4. dom beskattar ingen moms i svergie om ens i england 5. "bolaget" heter Bolagsregistrering Ltd men endå har dom inget riktigt företag vilket som kan anses som oärligt. akta dig direkt om du skall beställa ett bolag genom dom eller detta kanske är början till egen reklam? för denna information jag angav är rätt simpel att få fram, har du ens sökt på deras namn? samma skojare har http://www.ltdbolag.se & http://www.bolagsregistrering.se med så tänk till flera gånger. Senast redigerad av mynameisfredrik den 2010-04-23 klockan 01:58 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Känner ni till andra företag som registrerar engelska bolag eller andra utländska bolag?
Hur ska man veta om de är seriösa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() dock sökte jag på svenska, prova på engelska får du upp mer. mitt första råd är att försöka leta upp information om bolaget som har tjänsten och framför allt lita ALLTID på din magkänsla. Tycker du att det lyser röda lampor om ett bolag gör det oftast det. är det i något speciellt land du vill ha företaget reggad i? och vad gäller ärendet? svara på dom frågorna först så hittar nog du nog någon som kan svara dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Jag ska registrera ett engelskt bolag med nominee.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför engelskt Ltd?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Jag ska ha ett bolag där inga utomstående kan se vem som är ägare. Ett engelskt ltd verkar som en bra lösning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Nja vad jag fick fram så skall du absolute inte ha ett engelsk ltd företag om du inte vill synas som ägare utan du får gå utanför gränserna så att säga, detta enligt folk på FB. gå dit och berätta vad du söker så kan säkerligen dom hjälpa dig bättre, vi på wn är för stela och ärliga med skatter och sådant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vill du ha ett anonymt bolag så starta ett i panama med bearer share och inte ett bolag inom EU. Vill du dessutom inte riskera skattebrott så är det väl bara att anmäla det till skatteverket så att det CFC-beskattas.
Vill du begå skattebrott så läs på ordentligt och lita inte på några konsulter. Skatteverket är ruskigt duktiga på att luska reda på såna upplägg. Används uppläggen redan av andra kunder missar dem det sällan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|