FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Banned
|
Vad är FB?
Vad är CFC-beskattning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Vad är CFC-beskattning?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför skulle ingen veta att det är du som ligger bakom det engelska bolaget? Förstår inte riktigt vad du menar med nominee, men LTD är inte direkt anonymt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
CFC står för controlled foreign company och är regler som träder in om en i Sverige bosatt person äger mer än 25% av ett bolag i ett skatteparadis som t.ex. Panama. I korthet innebär det att oavsätt var bolaget har sin verksamhet så kommer den CFC-beskattade personen få skatta för hela sin andel av nettointäkten som om det vore inkomst av tjänst här i Sverige. Det är mycket ofördelaktigt och följaktligen så tvingas de som äger ett offshorebolag försöka dölja sitt ägande.
Citat:
I Sverige har vi också en typ av nominees men här kallas de för "parkbänksdirektör" och de är ofta anlitade av gangsters för att fronta diverse bolag. ![]() Återigen, ska du fly undan skatt så läs på ordentligt själv. Kan du inte ens googla "CFC-beskattning" och läsa den första sökträffen så gå istället direkt till fängelse och avverka dina 6 månader till 6 år för grovt skattebrott. Skattebrott är en ganska grov förseelse i svensk rätt och som vanligt så åker man oftast på omvänd bevisbörda. Efter att ha läst på lite kommer du troligen inse att det inte är värt det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är nog inte så smart att fösöka "dölja" vad man gör, det är alltid bättre att köra med öppna kort men vara väl påläst och följa de regler som gäller, då kan man minska sin skatt på lagligt sätt eller vad man nu vill göra.
Det finns ju andra orsaker till att man föredrar att använda bolagsregistrering i andra länder (som exempelvios lägre krav på aktiekapital). Skulle jag få för mig att regga ett utlänskt bolag skulle jag nog trots det använda en svensk revisor som kan detta så jag alltid håller mig inom regelverket. Om man nu trots allt vill dölja sitt ägande å är nog att regga bolag i Antigua det bästa sättet, där är det förenat med hårda straff om företrädaren avslöjar vem som är ägare eller andra förhållanden i bolaget (så länge det inte är brottsligt i Antigua givetvis). Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-25 klockan 08:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Banned
|
Jag har inte tänkt fiffla med skatten utan betala all skatt i Sverige. Jag behöver ett anonymt bolag för att registrera diverse tjänster där man måste ange vilket bolag som ligger bakom tjänsten. Det är bara för att inte riskera att bli uthängd i media eller på nätet för tjänsterna som är helt lagliga.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|