FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg att Apple uppgraderat sina macbook pro idag.
Det kanske är lätt att falla för reklamen, men dom verkar riktigt bra med Core processorerna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
TechCrunch tyckte så här
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Jag skulle kunna tänka mig att uppgradera från min 13" macbook pro nu till en 15" med i5:a. Gör nog ändå en hel del i filmredigering, photoshop osv. Säkert en liten prestandaboost i wow också som ett litet plus
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag sticker ut hakan både som kvinna och nykomling här på forumet och säger att den som tror/tycker att Mac är något att ha vad gäller film och bildredigering aldrig haft en högpresterande PC som till skillnad till Mac gör allting snabbt, smidigt och utan kludd.
Att skärmdumparna från MS stundtals attackerar likt Orcher i LOT-triologin är inte i närheten så enerverande som Mac.s med spruckna skärmar och liknande vilket är mer regel än undantag om man studerar den nya iMac-serien som kom i höstas samt deras bärbara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Varsågod, hårdvara motsvarande Mac Pro. På Komplett kostar det 22k, jämfört med Apples 31k. Personligen skulle jag lagt mina 9000:- (mellanskillnaden) på snabbare hårddisk (kanske SSD i Raid eller en disk på minst 10k RPM) och på ett riktigt grafikkort. Har du kollat PC-bärbara i samma prisklass? Senast redigerad av emilv den 2010-04-14 klockan 07:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Ang. bärbara handlar det inte om prisklassen. Det handlar helt enkelt om byggkvaliten. I princip alla laptops jag känt på känns plastiga, knarrar osv. Byggkvaliten är så mycket bättre i Macbook Pro. Nu med nya uppdateringarna ligger även MBPs lite bättre i pris gentemot icke-macar med. Visst, det är inga prestandamonter men dom duger till det mesta (utom spel, men hur många spel finns det till mac egentligen??) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men vem fan sitter med en minilaptop och redigerar film? Ska man pyssla med grafik och animation är det absolut viktigaste att man har en (eller flera) stor, fet skärm med mycket arbetsyta att jobba på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men jag håller med om att 13" är lite för lite. Därför jag vill uppgradera till minst 15" igen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|