FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
AnOnYmUs, du kallar det för att köra över folk, jag kallar det för att följa sin affärsmodell.
Generellt sätt finns det alltid folk som tror sig veta bättre hur framgångrika företag ska skötas och vad dom ska göra och inte göra, jag drabbas själv av dom väldigt ofta. Men om man ska fundera över tvivelaktiva företag så kan man lätt lista upp tusentals sämre företag som både går i kunkurs och är otroligt dåligt skötta om man nu känner för detta. Visst, Google är så pass framgångrika att dom skiljer agnarna från vetet med en knivskarp egg där större delen applåderar och den mindre delen gråter, men än så länge applåderar iaf jag och rider på vågen så länge den varar. Senast redigerad av Danielos den 2009-10-22 klockan 23:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kallar du det för rätt väg för framgångsrikt företag, så grattis. Då kan jag iallafall säga att den affärsmodellen suger, bokstavligt talat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
" 7.2 Google kan, när som helst, säga upp hela eller delar av Programmet, säga upp detta Avtal eller dra in eller säga upp en Egendoms deltagande hela eller delar av Programmet." Du glömmer berätta att Google för tillbaka dina intjänade adsensepengar till annonsören om du blivit bannad. Eller tror du att Google vill lura annansören och ta pengarna och springa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ja, like it or not, och ja som ja skrev förut, så suger bokstavligt talas Adsense s.k "affärsmodell". Citat:
Senast redigerad av AnOnYmUs den 2009-10-23 klockan 01:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
'7.2 Google kan, när som helst, säga upp hela eller delar av Programmet' Vad i den delen av avtalet är oklart? Kan det bli tydligare? Att det är ett riktigt dåligt avtal (om man tror att man kan bygga hela sin framtida inkomst på adsense) råder väl inget tvivel om. Men ett avtal är ett avtal. Det är bara att gilla läget om man undertecknar det. Senast redigerad av WebboT den 2009-10-23 klockan 01:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har jag sagt ngt om att det skulle vara oklart? Jag säger att affärsmodellen suger och att Adsense kör över folk. Du pekar på att "måste du uppenbarligen gjort ngt som inte gynnar annonsören"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är fortfarande bara min åsikt, och att det faktiskt finns flertal olika anledningar till att man blir avstängd. Som annonsör så förstår jag er helt, ni vill inte betala för ngt som inte genererat ngt, och det är rätt. Men när ngn blir avstängd pga fel orsaker/omständigheter som egentligen inte bryter mot ngt, det är där jag pekar på att det är helt fel.
![]() Ja, den dagen det finns en bättre form av ersättning med bättre avtal så visst, men inte i dagsläget. Det grävs lite väl för mkt i sandlådan nu för att få rätt svar här märker jag, och ja har spelat en turnering i 8 timmar så ja låter det vara nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
AnOnYmUs, om du nu tycker Google är så pass dåliga, så välja ett för dig ett bättre företag. Alla företag har sina för- och nackdelar, även Google och de allra flesta anser faktiskt att fördelarna överväger i Googles fall. Den som samarbetar med Google måste ha i bakhuvudet att ens konto kan bli raderat närsomhelst och hursomhelst, det har iaf jag i mitt.
Senast redigerad av Danielos den 2009-11-01 klockan 12:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
AnOnYmUs: Varför käfta? Du och många andra har godkänt avtalet. Läser man inte genom det så får man fan skylla sig själv.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|