Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kuvert.se - vad man kan göra med ett bra domännamn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-13, 21:30 #1
Lumpy Lumpy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Lumpy Lumpy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Hej

Jag har inte presenterat kuvert.se tidigare här på wn. Inte för att jag har någon lust att ta imot några negatvia komenterer men.. Nu i början sedan februari gick försäljningen upp från start som &/%&#! Tills slutet av Juli då jag trodde att dem flesta från industrin var tillbaka från semstern. Problmet är det att jag har knappt fått några beställningar alls i augusti. Om man bortser från alla 324 missade telefonsamtal (automatisk kundtjänst och orderhantering på gång). Jag spenderar för mycket pengar på google redan vilket borde resultera i massavis med beställningar.

Vad ska vi göra?

Till dem som tänker kommentera designen kommer lite teknisk info:

Grundbutik från eurovator.
Komplett system med orderhantering kopplat till kreditor.
Statistik, produkthantering, produktlager, inköpsstyrning. Möjlighet att trixa med designen ( om man kan html, cgn eller vad dte heter) Vilket jag har gjort en ca 500 tim.
Moms, valuta, frakt, porto, betalningsformer bla, bla.. b2b, affiliate partner, stylesheet m.m.

Jag har fetetröttnat.

Möjliga lösningar.

Förenklad kontaktinfo. ex färdig formulärruta. ( folk slipper använda outlook etc Som ändå bara webdesigners använder.

Skaffa ett orderntilgt telenummer , boxadress etc.

Ändra om desginen totalt (glöm det) Jag tycker den är perfekt framtagen för alla datorer och för folk som vill slippa få epelepisanfall och andra störningar av att använda internet. Optimerad för 600x800.

Utöka butiken med visitkort m.m. kanske?

-Marcus
Lumpy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 00:35 #2
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Det första jag kom att tänka på var att du inte har något klassigt erbjudande.

"Wooho 500 kuvert 1295kr" någon fin stjärna runt priset osv osv..

Kan vara därför, jag tyckte sidan såg DYR ut på något sätt. Jag får en känsla av att allt är dyrt, och billigare någon annanstans.

Kanske är det just det jag skrev, eller är det mobilnummret?

Lycka till..
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 01:30 #3
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
nu är inte detta vad du vill höra, men en ny design tror jag skulle göra storverk... Med ganska små medel så skulle det gå få fram en lite modernare och mer säljande design.
krille83 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 03:53 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
När jag söker på Google på ordet "kuvert" så reagerade jag på att du inte hade någon meta-description. Förmodligen får du bara hälften så många klick som du skulle kunna få från organiska träffar, eftersom du saknar en säljande text. I sökmotorerna ser man nu din adress och ditt mobilnummer när man söker på "kuvert" och det är ju inte optimalt.

Att lägga till en meta-description lär inte vara lösningen på alla dina svårigheter, men är en väldigt simpel sak som garanterat kommer att ge resultat.

Sen skulle jag även skaffa lite inlänkar med ankartexten "kurvert". Det bör inte vara svårt att ranka etta på det ordet, med tanke på ditt domännamn.

Som Alper sade så behöver du förmodligen också något bra erbjudande som ger intrycket av att det är billigt att handla hos dig. Jag saknar även pris per kuvert. Som det är nu måste man plocka fram miniräknaren för att se vad sakerna egentligen kostar. Ange ett tydligt pris per kuvert, samt bra rabatter vid större kvantiteter. När jag själv handlar sådant som kuvert, så är det alltid mängdrabatter jag tittar efter. Jag orkar aldrig fråga om offert, utan jag vill veta direkt vad priset per kuvert blir om jag beställer t ex 5000 st.

Edit: Jag tror inte du ska underskatta värdet av seo och att ranka bra på särskilda produkter heller. Ta även in sådant i ditt sortiment som andra ofta saknar. Själv handlar jag normalt av Boxon, men de har inte MailLite Gold. Därför gjorde jag en sökning på det och handlade på första bästa ställe. Jag hamnade här. Jag gillar även deras sätt att presentera priser och har nu varit trogen kund i över ett år. Emballage är förbrukningsmaterial, så räkna med att varje kund du får är värd betydligt mer än du tjänar på honom/henne vid första köptillfället.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 05:03 #5
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Håller med föregående talare...

Kom faktiskt in på din sida häromdan, men köpte inget...

Tror du bör lägga ett par kronor på en ny design där någon gör den seo vänlig, och samtidigt lite lättare att beställa ifrån och visar priser osv...
gsoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 05:40 #6
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Fyra klick från startsidan innan man ens kan se några konkreta priser känns lite för mycket.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 08:24 #7
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Supermoderator

Otroligt seg sida, skaffa ett snabbare webbhotell är mitt tips. Att behöva vänta 2 minuter bara för att få upp startsidan kommer du inte sälja något.
Oläst 2007-08-14, 08:34 #8
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by Nicklas@Aug 14 2007, 07:24
Otroligt seg sida, skaffa ett snabbare webbhotell är mitt tips. Att behöva vänta 2 minuter bara för att få upp startsidan kommer du inte sälja något.
0.75 sekunder här, tror inte det är hans server det är fel på
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-14, 10:05 #9
Supermoderator

Supermoderator

Även på jobbet är Kuvert.se uber segt, alla övriga sidor är snabba som jag brukar besöka. Ni får tolka det som ni vill men jag hatar sega shoppar.
Oläst 2007-08-14, 13:52 #10
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Snabb laddning här även.
Skulle satsat på ny design och seo.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017