FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Prostitution Behind the Veil (Storyville)
Mycket sevärd dokumentär om livet i Iran, man följer en spåman och två prostituerade. Landet där moral och tro är lag, kvinnor är andra klassens medborgare, droger flödar fritt och du kan gifta dig med tjejer när de fyllt 9 år. Man kan skaffa sig en andra fru, då går man till en präst och bestämmer hur länge man ska vara gifta och hur mycket kvinnan vill ha i ersättning. Från 1 dag till flera år. Någon annan som sett denna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den skulle jag vilja se...
Går den på tv eller nått, den kanske har vart på tv'n redan ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
låter intressant, vart får man tag i den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, jag tror det är samma som jag såg för länge sen (i vintras tror jag det var). Det var inte en vacker bild de målade upp av Iran och islam. Fy fan...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ladda hem den från piratebay.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
I iran får du ej ha samlag innan giftemål, det hände för inte så länge sen med en känd skådis (tjej) i iran att en film där hon och hennes kille hade sex läcktes ut på nätet. Polisen tog fast killen och sa till han, du har 2 alternativ nu. 1. Du gifter dig med kvinnan och vi kommer ge en "lätt" bestraffning så folket förstår att vi tar det på allvar 2. Vi hänger dig Rätt lätt eller hur? Dock förekommer sex utan äktenskap varje dag konstant. Så inget ovanligt med det. Ang. droger så är det väl precis som överallt? Vart du än kommer i världen går det lätt att få tag på droger. Skillnaden är väl i detta fall att Iran´s polis inte använder de senaste metoderna för att beslagta drogerna, men får dom tag på dig med droger.... Säg hejdå snabbt. Det är ej acceptabelt, inte ens alkohol är lagligt (fast det finns överallt). Finns dock en ö, söder om Iran som heter kish där alkohol är lagligt (turism..). Sist men inte minst, gifta sig med en 9 åring? Aldrig hört något liknande, otroligt sjukt. Och den stora frågan är ju, vem skulle gifta bort sin dotter som är 9 år? Då måste familjen verkligen vara i desperat läge. Aldrig hört något liknande! Religion är största sjukdomen på denna planet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H trots hans namn är från Iran, så det är därför han tog det så personligt om det är någon som undrar..
:lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I agree, religion sucks borde avskaffas överallt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tur för dig att dom inte gör en likadan dokumentär om turkiet, där man gifter sig med sin egen syster ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Johan, jag tror inte att du försvarar de sk. "giftermål" som bara är för ett par timmar men jag undrar om du sett dokumentären. Prostitution kallas det i de flesta länder utom i den här tolkningen av islam där det är religiösa ledare som tar betalt för "äktenskapen" och inte hallickar/bordellmammor. Fast fan vet om det är någon större skillnad.
Alla samhällen har mörka sidor men de försvinner inte bara för att man förnekar dem. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|