FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjo!
Sitter och ska pilla ihop en matsida med lite recept och godsaker. Tänkte höra om det finns någon här som har någon annan rolig idé eller något annat tips på vad man mer kan lägga till på sidan? Vilka funktioner söker du när du besöker en matsida? Tack för hjälpen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm. En sak som driver mig till vansinne när jag ska hjälpa till och laga mat hos andra är slöa knivar. Tips om hur man slipar en kniv verkar de flesta behöva fast värst är väl de som köper billiga knivslipar som är rena mordet för kniveggen.
Tips om hur man gör vissa andra saker skulle nog också behövas. Hur man hackar och skär är väl nummer ett kanske. Att man istället för att släpa fram vispmaskin så fort man ska göra en mjuk kaka bör skaffa en ordentlig (stor) ballongvisp. Snabbare, nyttigare (motion), vettigare (slipper använda skrapa/slickepott) och lättare att rengöra. Min lista kan göras lång... Helt enkelt vett och etikett i köket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok så någon form av "skola" kommer
![]() Några mer roliga idéer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Möjlighet för läsare att betygsätta och kommentera recept. Typ "jättegod men byt saltet mot socker blir det ännu bättre" osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
ska du köra recept, kör en smidig funktion där man kan söka på innehåll, typ vilka ingredienser man har hemma och enbart få träff på recepten som innehåller detta. En sådan receptbok saknar jag. Kanske redan finns, i sådana fall tar jag gärna mot tips.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Viktigt!
När man skriver in ett recept att det finns ett fält man anger ca. tid för hela processen samt att man kan kommentera inlägget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag var själv inne på att göra samma sak för ett tag sedan.
Ångrade mig sen jag såg hur många det redan fanns... Receptboken, Tasteline, ica samt ett gäng privata försök till receptsidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Utmärkt idé tycker jag. Andra kringsaker som kanske är bra?: Kostrådgivning - kaloriinnehåll per maträtt (ja det är många som vill veta det) Mat uppdelat i tid - 10 min, 15 min, 20 min etc (beräknad tid ungefär) Äh, kommer inte på något mer nu :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|