FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Internetworlds webhotellstest är klart och vinnaren blev Space2U. IDG:s nyhet http://www.idg.se/2.1085/1.99587 har en liten intervju med Space2U och en länk till artikeln i PDF-format (http://www.idg.se/polopoly_fs/1.9957...ell%2B2007.pdf).
Lite lustigt i sista stycket är att en del av webhotellens "referenskunder" inte finns...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Synd att de inte verkar driva trafik till sajterna de har lagt upp på de olika webbhotellen. Om de hade gjort det, så hade resultatet antagligen sett annorlunda ut. Syftar på alla budgetalternativ.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Se också tråden: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=20012&hl=&s=wn
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det någon mer som har fått tidningen?
Jag tycker det är lite knepigt att de låter fsdata köpa dubbelsidig reklamplats som man verkligen måste veckla ut för att se resultatet ifrån webbhotellstesten. Givetvis bra reklam för fsdata men jag tycker att det minskar trovärdigheten till deras test. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Trist att Sverige är så litet att vi i princip bara har en aktör på marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kiper: Jovisst, men det finns absolut ingenting som hindrar någon från att starta upp en liknande sajt som är helt "oberoende"....
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Säljarna hade ingen aning om slutresultatet innan det offentligjordes, och jag som utförde testet hade när tidningen skickades till tryck ingen aning om vilka annonsörer som köpt annonser i anslutning till testet. Om man på allvar menar att annonsfinansiering undergräver trovärdigheten ifrågasätter man större delen av det svenska medielandskapet. Trovärdighet är mediernas viktigaste tillgång och det är alla seriösa aktörer i branschen plågsamt medvetna om. Utan trovärdighet kan man varken sälja tidningar eller annonser. // Alfred Ruth, redaktör Internetworld |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
IDG har alltid haft komiska nyheter om företag som är stora annonsörer som tyvärr får en att väcka misstankar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Framförallt skulle jag vilja veta varför en B2B-tidning, som åtminstone säljavdelningen uppger att ni är, gör ett webbhotellstest som är så otroligt prisfokuserat. Citat:
Är målgruppen B2B bör man inte göra ett stort test ur synvinkeln från tonåringen som måste betala webbhotellet med sin veckopeng.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|