Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad anser ni om detta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-20, 19:13 #1
BPLP BPLP är inte uppkopplad
Read Only

Reg.datum: Aug 2006
Read Only

När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem? Jag vet ett fall där en person blev IP-blockad från ett mindre community och den här personen har inte ens skrivet något i forumet, på klotterplanket eller till någon medlem.

Obs: Jag kan tyvärr inte tala om vem personen är men jag känner henne/honom mycket väl.
BPLP är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-20, 19:32 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Min åsikt är att det är upp till sajten ägare att avgöra vilka användare/ipadresser etc. som ska ha tillgång till densamma. Det är inte en mänsklig rättighet att ha tillgång till andras sajter, det är snarare en ynnest.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-20, 21:02 #3
Read Only

Read Only

Citat:
Originally posted by Westman@Jan 20 2007, 20:32
Min åsikt är att det är upp till sajten ägare att avgöra vilka användare/ipadresser etc. som ska ha tillgång till densamma. Det är inte en mänsklig rättighet att ha tillgång till andras sajter, det är snarare en ynnest.
Jovisst har de det men det är inte särskilt seriöst att göra så som de gjorde mot den här personen.
BPLP är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-20, 21:27 #4
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BPLP
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Jovisst har de det men det är inte särskilt seriöst att göra så som de gjorde mot den här personen.
Seriöst? Ursäkta men jag anser att det är irrelevant. Du frågade " När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem?" och jag svarade. Du gillade tydligen inte svaret men missbruka inte ordet seriöst för jag har svårt att se att just det ordet har med saken att göra så som du har beskrivit avstängningen. Utveckla sakfrågan om du vill men till syvende og sidst så kvarstår mitt tidigare svar.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-20, 21:36 #5
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
terlag terlag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
Om det är någon person på det ipnummret som skapat problem så är det all rätt av ägarna att blockera det. Sedan att det kanske är någon mer som sitter på det ipnummret är bara olyckligt.
terlag är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-20, 21:42 #6
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
My 50 cents: Så länge besökaren inte betalar/har betalat något, så väljer sidan sina gäster/medlemmar som de vill.

/S
pitbull är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-21, 11:02 #7
Read Only

Read Only

Citat:
Citat:
Originally posted by -BPLP@Jan 20 2007, 22:02
Citat:

Seriöst? Ursäkta men jag anser att det är irrelevant. Du frågade " När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem?" och jag svarade. Du gillade tydligen inte svaret men missbruka inte ordet seriöst för jag har svårt att se att just det ordet har med saken att göra så som du har beskrivit avstängningen. Utveckla sakfrågan om du vill men till syvende og sidst så kvarstår mitt tidigare svar.
Jag skrev en åsikt. En åsikt som du inte kunde acceptera. En åsikt som ledde till att du regerade negativt. Sedan så har jag inte missbrukat ordet seriöst som du antydde.
BPLP är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-21, 11:03 #8
Read Only

Read Only

Citat:
Originally posted by terlag@Jan 20 2007, 22:36
Om det är någon person på det ipnummret som skapat problem så är det all rätt av ägarna att blockera det. Sedan att det kanske är någon mer som sitter på det ipnummret är bara olyckligt.
Tyvärr så är det ingen från den IP som har skapat problem på den aktuella sajten.
BPLP är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-21, 11:57 #9
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Blivit avstängd från lunarstorm för att du skickat kedjebrev?

Som någon annan har skrivit, ge oss lite mer info så blir det lättare att förstå.

EDIT: Glömde svara på frågan. När en person missköter sig och ger admins eller moderatorer besvär så ska dem stängas av. Vissa är ju hårdare än andra på var gränsen går...
j3rk3r är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-21, 14:49 #10
Read Only

Read Only

Citat:
Originally posted by j3rk3r@Jan 21 2007, 12:57
Blivit avstängd från lunarstorm för att du skickat kedjebrev?

Som någon annan har skrivit, ge oss lite mer info så blir det lättare att förstå.

EDIT: Glömde svara på frågan. När en person missköter sig och ger admins eller moderatorer besvär så ska dem stängas av. Vissa är ju hårdare än andra på var gränsen går...
I detta fall så rör det sig om en person som inte har misskött sig,
BPLP är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017