WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vad anser ni om detta? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18794)

BPLP 2007-01-20 19:13

När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem? Jag vet ett fall där en person blev IP-blockad från ett mindre community och den här personen har inte ens skrivet något i forumet, på klotterplanket eller till någon medlem.

Obs: Jag kan tyvärr inte tala om vem personen är men jag känner henne/honom mycket väl.

Westman 2007-01-20 19:32

Min åsikt är att det är upp till sajten ägare att avgöra vilka användare/ipadresser etc. som ska ha tillgång till densamma. Det är inte en mänsklig rättighet att ha tillgång till andras sajter, det är snarare en ynnest.

BPLP 2007-01-20 21:02

Citat:

Originally posted by Westman@Jan 20 2007, 20:32
Min åsikt är att det är upp till sajten ägare att avgöra vilka användare/ipadresser etc. som ska ha tillgång till densamma. Det är inte en mänsklig rättighet att ha tillgång till andras sajter, det är snarare en ynnest.
Jovisst har de det men det är inte särskilt seriöst att göra så som de gjorde mot den här personen.

Westman 2007-01-20 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av BPLP
Citat:

Ursprungligen postat av Westman

Jovisst har de det men det är inte särskilt seriöst att göra så som de gjorde mot den här personen.

Seriöst? Ursäkta men jag anser att det är irrelevant. Du frågade " När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem?" och jag svarade. Du gillade tydligen inte svaret men missbruka inte ordet seriöst för jag har svårt att se att just det ordet har med saken att göra så som du har beskrivit avstängningen. Utveckla sakfrågan om du vill men till syvende og sidst så kvarstår mitt tidigare svar.

terlag 2007-01-20 21:36

Om det är någon person på det ipnummret som skapat problem så är det all rätt av ägarna att blockera det. Sedan att det kanske är någon mer som sitter på det ipnummret är bara olyckligt.

pitbull 2007-01-20 21:42

My 50 cents: Så länge besökaren inte betalar/har betalat något, så väljer sidan sina gäster/medlemmar som de vill.

/S

BPLP 2007-01-21 11:02

Citat:

Citat:

Originally posted by -BPLP@Jan 20 2007, 22:02
Citat:

Seriöst? Ursäkta men jag anser att det är irrelevant. Du frågade " När anser ni att ett Community skall IP-blockera en medlem?" och jag svarade. Du gillade tydligen inte svaret men missbruka inte ordet seriöst för jag har svårt att se att just det ordet har med saken att göra så som du har beskrivit avstängningen. Utveckla sakfrågan om du vill men till syvende og sidst så kvarstår mitt tidigare svar.

Jag skrev en åsikt. En åsikt som du inte kunde acceptera. En åsikt som ledde till att du regerade negativt. Sedan så har jag inte missbrukat ordet seriöst som du antydde.

BPLP 2007-01-21 11:03

Citat:

Originally posted by terlag@Jan 20 2007, 22:36
Om det är någon person på det ipnummret som skapat problem så är det all rätt av ägarna att blockera det. Sedan att det kanske är någon mer som sitter på det ipnummret är bara olyckligt.
Tyvärr så är det ingen från den IP som har skapat problem på den aktuella sajten.

j3rk3r 2007-01-21 11:57

Blivit avstängd från lunarstorm för att du skickat kedjebrev? :)

Som någon annan har skrivit, ge oss lite mer info så blir det lättare att förstå.

EDIT: Glömde svara på frågan. När en person missköter sig och ger admins eller moderatorer besvär så ska dem stängas av. Vissa är ju hårdare än andra på var gränsen går...

BPLP 2007-01-21 14:49

Citat:

Originally posted by j3rk3r@Jan 21 2007, 12:57
Blivit avstängd från lunarstorm för att du skickat kedjebrev? :)

Som någon annan har skrivit, ge oss lite mer info så blir det lättare att förstå.

EDIT: Glömde svara på frågan. När en person missköter sig och ger admins eller moderatorer besvär så ska dem stängas av. Vissa är ju hårdare än andra på var gränsen går...

I detta fall så rör det sig om en person som inte har misskött sig,

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson