FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej hej,
Jag har lite problem med Divvar. Kan absolut inget om dem, min sökruta ser ut så här: ![]() Jag vill att rubriken (Sök efter vara) ska ligga i det rödmarkerade området, som är skapat med <Div> Kodsnutten ser ut så här: Kod:
<td width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>"> <div class="roundtopB"> <div class="r1B"></div> <div class="r2B"></div> <div class="r3B"></div> <div class="r4B"></div> <div class="r5B"></div> <div class="r6B"></div> <div class="r7B"></div> <div class="r8B"></div> <div class="r9B"></div> <div class="r10B"></div> <div class="r11B"></div> <div class="r12B"></div> <?php $info_box_contents = array(); $info_box_contents[] = array('text' => BOX_HEADING_SEARCH); new InformationBoxHeading($info_box_contents, false, false); $info_box_contents = array(); $info_box_contents[] = array('form' => tep_draw_form('quick_find', tep_href_link(FILENAME_ADVANCED_SEARCH_RESULT, '', 'NONSSL', false), 'get'), 'align' => 'center', 'text' => tep_draw_input_field('keywords', '', 'size="10" maxlength="30" style="width: ' . (BOX_WIDTH-30) . 'px"') . '' . tep_hide_session_id() . tep_image_submit('button_quick_find.gif', BOX_HEADING_SEARCH) . '<br><a href="'); new InformationBox($info_box_contents); ?> <div class="roundbottomB"> <div class="r12B"></div> <div class="r11B"></div> <div class="r10B"></div> <div class="r9B"></div> <div class="r8B"></div> <div class="r7B"></div> <div class="r6B"></div> <div class="r5B"></div> <div class="r4B"></div> <div class="r3B"></div> <div class="r2B"></div> <div class="r1B"></div></div> </td> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför använda divvar när du ändå använder tabeller i din design?
Kör med bilder så är det mycket enklare. För att få texten där du vill ha den så får du lägga den i en egen div och positionera ut den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du verkar ha ovanligt rörig kod. En massa <div>-element som ligger inklämda i en tabell?! Du borde förslagsvis slopa tabellstrukturen och använda dig helt av divvar, men vad i hela friden ska alla dessa tomma divvar vara till för? (det är klart, du kanske fyller dem med Ajax, vad vet jag men för sökboxen kan de ju inte behövas i alla fall.)
Varför ligger inte php:t i en div bland alla dessa divvar? Om du använder 26 divvar bara för att få rundade hörn på boxen så behöver du nog tänka om… |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är divvarna olika små rektanglar som bygger upp "rundningen"? I så fall känns det som sagt att du är fel ute....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|