![]() |
Hej hej,
Jag har lite problem med Divvar. Kan absolut inget om dem, min sökruta ser ut så här: http://img307.imageshack.us/img307/2959/divhjalpgx0.jpg Jag vill att rubriken (Sök efter vara) ska ligga i det rödmarkerade området, som är skapat med <Div> Kodsnutten ser ut så här: Kod:
<td width="<?php echo BOX_WIDTH; ?>"> |
Varför använda divvar när du ändå använder tabeller i din design?
Kör med bilder så är det mycket enklare. För att få texten där du vill ha den så får du lägga den i en egen div och positionera ut den. |
Du verkar ha ovanligt rörig kod. En massa <div>-element som ligger inklämda i en tabell?! Du borde förslagsvis slopa tabellstrukturen och använda dig helt av divvar, men vad i hela friden ska alla dessa tomma divvar vara till för? (det är klart, du kanske fyller dem med Ajax, vad vet jag men för sökboxen kan de ju inte behövas i alla fall.)
Varför ligger inte php:t i en div bland alla dessa divvar? Om du använder 26 divvar bara för att få rundade hörn på boxen så behöver du nog tänka om… |
Är divvarna olika små rektanglar som bygger upp "rundningen"? I så fall känns det som sagt att du är fel ute....
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson