Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Live support på webben

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-21, 18:40 #1
niknass avatar
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
niknass avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Försöker lista ut vilka produkter som finns för integrerad support därute.
Hittar ju en del sponsrade länkar på Google, men det flesta är givetvis anpassade efter amerikansk marknad.

Söker i detta något sätt att få med live chat, men mer inriktat på försäljning och därmed oxå co-surfing.

Har tittat på www.liveperson.com som verkar riktigt bra. Dock ej på svenska än så länge.

Har även kikat på Kayako som flera av er använder vad jag kan förstå och vi oxå ser som ett alternativ även om den inte är så skarp på just live delen.

Någon som har implementerat liknande lösningar för en svenska marknad?

Kan på rak arm komma på nån sajt som kört detta med live support i någon större skala. Hoppas at någon kan bevisa motsatsen...
niknas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 19:06 #2
milko milko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 53
milko milko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 53
Jag har provat www.inquiero.com´s produkt, den va riktigt cool, kostade mellan 1K->2K per agent / månad. Fick testa gratis det via det svenska bolaget www.artificial-solutions.com .

Det stora problemet med webb-live-support är att ha personal som sitter och bevakar och är tillgänglig och chatta med webb-besökaren.
milko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 21:00 #3
theland theland är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 18
theland theland är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 18
Kan starkt rekommendera http://www.providesupport.com/ som vi börjat köra.

Den har en suverän win32-klient som fungerar som MSN Messenger .. ungefär Gratis test-konto!

Finns förstås på svenska också ..
theland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 23:27 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Kan slå ett slag för Providesupport.com jag med, klockren funktion och fungerar faktiskt riktigt bra.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 23:30 #5
niknass avatar
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
niknass avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Känns skönt att veta att man inte blir besviken på svaren här!
Ska utvärdera båda alternativen så får jag återkomma.
niknas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 23:38 #6
niknass avatar
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
niknas niknas är inte uppkopplad
Nykomling
niknass avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Citat:
Originally posted by milko@Aug 21 2006, 19:06
Jag har provat www.inquiero.com´s produkt, den va riktigt cool, kostade mellan 1K->2K per agent / månad. Fick testa gratis det via det svenska bolaget www.artificial-solutions.com .

Det stora problemet med webb-live-support är att ha personal som sitter och bevakar och är tillgänglig och chatta med webb-besökaren.
Visst kan man se det som ett problem, men i vårt fall så är det en så väsentlig del av erbjudnadet till kund så vi ser till att anpassa oss efter det. Den extra kostnaden hoppas vi vägs upp av merförsäljning och relationsbyggandet.
niknas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 06:38 #7
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
Hur uppfattar kunder det ifall man skulle enbart erbjuda support via live-program och/eller mail?

Många gånger vill ju kunder ringa... Och det är ju svårt att göra saker på flera olika sätt samtidigt, och göra det bra.. Iallafall vi män
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 00:50 #8
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
Rekommenderar också www.providesupport.com, vi har testat den ett tag och kommer börja använda den som alternativ till tele- och mailsupport inom kort. Tycker den verkar mycket bra, och gillar verkligen deras "Operator Console"-program. Smidigt.
lars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 01:17 #9
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by hedberg@Aug 22 2006, 06:38
Hur uppfattar kunder det ifall man skulle enbart erbjuda support via live-program och/eller mail?
Många gånger vill ju kunder ringa... Och det är ju svårt att göra saker på flera olika sätt samtidigt, och göra det bra.. Iallafall vi män
B-one är ju ett exempel på ett företag som bara erbjuder mail/webb-support.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 03:17 #10
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Har själv använt Providesupport.com väldigt länge och jag måste de dem 9+ för sin utmärkta service och den support dem har.
Enligt min mening finns det inte så många som håller den kvalitet som Providesupport gör.

Lycka till.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017